Aku di cabul

umphhh.. ahhh.. ishhh..
eghhhh.. aaaahh..

adehh..adehh.. aaaa.. huk3..
skitt.. ishhh..

SAKIT HATI !

demn.. intro cam haremm.. hehe..
sory for that.. 

aku menci kaww! kaw dtg gesel2 peha aku..
kaw raba2 peha aku..

gediknyee kaw.. weyy! aku prempuan la..
h0rmat la ckit.. haramm taw tak ! aku ta suke la kalo kaw mcm ni.. aku nk clashh ngn kaw..

kaw taw.. slame kite knal kaw asyk pau aku..
mndy pon aku kne tlong mndykn.. 
mkn aku kne bubuh..
tido p0n kt tepi aku.. 
even smpai kaw berak p0n aku kne basuh,,,
jantan ape kaw ni.. tak malu ke hah?

ps tu..kaw ta bley klao aku duk sje2,,
kaw ajk aku main..
main ngn kaw..
kaw taw x.. klao aku mngandung kaw bkn nye nk brttgungjwab..

kaw suke mnggedik kt aku..
kaw gesel kt bdan aku,,
geli taw.. kaw tade maruah ke?
heyy.. kaw tu jantan!

kaw ingt aku trgoda ke?
aku ta de nafsu la kt kaw,,
body kaw x mngncam lgsung..

dh la.. aku tak than jdi mgsa cabul kaw stiap hari.. aku tk than ok!
stiap msa.. smpai aku mdy pon kaw ikot.. aku pkai bju kaw tgok..
smua kaw dh tgok.. ats n bwah..
aku malu kaw taw x.. !

ni smua utk suami aku.. bkn utk kaw,,
bile aku halau kaw.. aku maki kaw..

mct kaw buat muka cm ni





so aku kesian..

meh2 msuk.. meh2 tdo..
muahhh3.. syg die.. jgn wt lg taw.. i syg u sgt2..
mmuahhhhhh..

actually:: kucing kesayangan family..
(rosyam no0r)


p/s:: whiskers stiap hari :)

Langkah memakai blusher/pemerah pipi


hey3.. g0od2 girl..
haha.. hey.. korg pkai blusher tuu dh btol ker?
apa psai ke bwah?
apa psai snget sebelah?
apa pasai?




ni jelass salah kn3?

huhux.. 
yg aku prhatikan.. kpda yg brlagak pndai tuh..



-pkai smpai ke dagu..

(kiri btul.. kanan salah)
-wrna trlalu terang
-tak sesuai dgn kulit
-tak sesuai majlis
-trlalu bulat
-trlalu pnjang
-terlalu skit
-terlalu byk..

bpe byk terlaluu daa..
tak lalu aku nk tgok..


ok.. jum mulakan..

------------------
SITUASI

yup.. situasi ape korg akn lalui?
ctoh::
mjlis khwin..
jalan2..
date..
krja..

simple la aku nk ckp.. utk kluar ke,mjlis ke,date ke #penting
ape ke.. care yg selamat adlah..
solekan yg sweet2.. mcm mne tu?

wrna yg korg gunakan lembut2.. 
mcm pink,purple.. ape2.. jgn buat trlalu garang..
n kpda yg nk sm0oky.. silakan.. 
itu utk eyeshadow..

blusher..
kalau nk tarikan pda mata.. blusher n bibir jgn trlalu myerlah..
kalau nk terangkan blusher.. solekan mata n bibir jgn trlalu mnyerlah..

kalau smua mnyerlah korg akn dianggap BADUT ! hahahaha~


memakai blusher jgn lebih dri tgah ank mta..
n jgn lebih dri hdung.. fham x?


wrna kuning -garis tgah ank mata.. jgn lebih dri tgah ank mata..
wrna hijau-jgn lebih dri hdung.. 

so mcm mne?

ok utk yg muka bulat- sdikit pnjang hgga ke telinga..
muka pnjang- sdikit bulat di bhgian depan..

then mcm mne nk mulakan?

start dri depan.. dri grisan kuning.. ats dri grisan hijau..
pstu trik lah berus blusher korg.. ^_^
mudah kn..

1 lg cre supaya blusher korg kelihatan seimbang..

korg start dri ank tlinge korg.. then brus ke dpan..
yeahh.. emy slalu guna cara ni..
p/s:: pstikan tak lebih dri kwsan yg sptutnye,,









cntikkan?

sory ade gmbr yg ta bpe jelas..

tpi kn.. klao korg tgok dlm fashion show..
kreativti itu pntig.. so kdg2.. korg jgn la trikut dgn mekup tu..
cntoh.. blsher wrna gelap.. or mcm lain ckit..
itu utk kesan dramatik.. bukan utk kite2..
tu utk SHOW.. haha.. so ingt2 la.. jgn mlebih2..

okai la.. stkat ni yg emy dpat share hri ni.. 


^_______^

tutorial:: prosedur mekup wktu siang


heyy ! emy dtg lg.. kli ni tutorial psal mekup wktu siang.. siang ?
HAHA~ siang ade ngn mlam?
wow!
actually mekup utk siang n mlam adlah brbeza.. mekup utk siang nipis2 sje..
bg mlm.. mekup nye prlu tebal skit.. spya nmpk.. sbb mlm chya agk gelap.. jd klau mekup mlm diprktikkn pde wktu siang almakknyee mcm brung hntu laa.. brung hntu pon comey lg..
kbnykkn yg emy tgok byk rmaja mekup slah.. eyeshadow terang sgt la.. blusher ta btul la.. ape la..
ish3.. kesiann.. biler org ta mekup diorg mcm pndang sblah mta.. pdhal die tu pkai slah.. blgak smbong..,
hmm.. ape nk jd

ok2,, kiter start kite pnye steps,,

firstly.. korg ade ta alat2? 

1.faoundation
2.bdak serbuk
3.eyeshadow
4.maskara
5.blusher
6.eyeliner #ats n bwah
7. pnsel kening.
8 pnsel bibir.
9.lipstik


ni bru asas.. yg lain2 korg tmbah la.. cm blu mta plsu ke.. ape ke kn..

mule2 korg kne la bsuh muka korg.. yg brmnyakk.. mybe korg bru lpas spu smpah ke.. g kdai ke..
mmg la korg ase brsih.. tpi effectnye muke korg.. pkai pmbersih.. siap toner n plembap..

1. ratakan foundation.. mule2 titik2 kn pde sluruh muka.. pstu buat mcm tmpek bdak sjuk..
pap..pap..pap..n bru sapu..
2.petapkan bdak serbuk.. *loose powder dka srta muka.. kmdian ambl berus dan ratakan bdak trsebut..
hati2.. kang brsin plakk.. sbb ia serbuk.. hehe
3. plih wrna plihan hati utk eyeshadow.. 2 wrna.. cerah n gelap..
cth:: pink & ungu
bgi mta yg jrak antra dua sperti jauh..
wrna gelap di hdpan(ungu).. wrna cerah di blkang(pink)

#toinggg.. trlupa ssuatu..
ltakkan wrna putih @ wrna cerah di kelopak mta.. #hgga nk mncpai kening

4. mngenakan eyeliner @celak di mata sblah ats & bawah
tips:: mata kecil disrankan memakai eyeliner tebal..
mta besar hnye layang2 sje.. spya mata xterlalu menonjol sbb mta dh ckup besar..

5.kemudian,mengenakan maskara pda bulu mata..
 -trik bhgian kelopak mata ke ats..(ats)
-gerakkan berus ke kri & ke kanan..
-lihat ke ats..#bkak mata.. halakn brus ke buku mata sblah bwah..
-gerakn ke kri & ke knan.. (bwah)

6. membentuk kening.. 
tips:: gunakan wrna coklat + hitam agr ta bape nmpak palsu

7. membubuh pemerah pipi (blusher)
ladies ! jgn lebih dri garisan bwah dripda hidung kamuu.. 
jgn lebih dri anak mata tgah..

anak pnah mnunjukn kt situ la tmpat bluser ptut letak..
 kt sni la kesalahan yg pling ketara apbila si gadis2 memakai.. ade yg pkai trlalu merahh
mcm badut,, dh tu blusher tu pkai smpai ke dagu pun ade,,

8.strusnye.. mmbentuk bibir dgn pnsel bibir.. hah..
kt sni spe yg mlut nipis kite buat corrective mlut spya tebal..
yg tebal kite buat jdi kcil.. manfaatkn :)

9. mwarnakan bibir,, ape lg.. pkai la lipstik korg.. then kiss cermin dpan korg.. emmuahhhx.. 
sexy babes.. :)

10.lastttt.. kenekan lipbalm.. or lipglose.. spya nmpak segar..
 lasttttt touch up.. korg amek bedak compact korg.. cover2 kn blik muke korg.. spya nmpak natural..

emy nk nsihat kn.. wrna eyeshadow wktu siang korg jgn la ltak terang sgt.. n sme kaler ngn bju.. cube bg lain ckit.. tpi pdan ngn bju.. ctoh.. bju korg bju wrne oren kuning.. bunga2 wrna oren.. korg pkai la pink n oern ke.. ape ke.. jgn trlalu kontra keyh syg..
kdg2 nmpak mcm sakai.. urghh,, feliksss !

n wrna blusher plak.. jgn terang mcm bdut.. merah sgt., n kdua2 pipi mct la seimbang..
kang sblah tggi sblah rndah.. org ingt cacat ke hape bdak ni.. HAHA~..

okai la.. stkat ni yg emy dpat share.. g0odluck ye kwan2..
ape2 korg buley coment :)
sbrang prtanyaan ye sygs <3 

~wilco oUt~

tutorial:: Langkah Membentuk Kening


hey.. emy nk nk buad tutorial bg membentuk kening..
kpda gadis2 yg nk tmpil lg cntik n mnwan.. mct la k0rg ta nk tmpil dgn kening yg brserabut,,
muke dh cntik.. mekup cntik2.. 
dri dagu>ppi>hdung>mata> KENING ? alamakkk !

serabutnyeeee.. xcntik lgsung..
actually.. bkn la kening k0rg tu brserabut gile.. tpi.. xkemas je..
jgn risau
^____^
kt sni emy ade tutorial ckit psal nk buad kening cara penuh.. :)


1. Menentukan pangkal kening
-letak pensel kening tegak dari tepi hidung ke penjuru dlam mata

2. Menentukan bahagian lengkung paling tggi..
-pndang mata korg ke depan #smbil tgok cermin..
-letak pensel kening korg tegak melepasi TEPI ANAK MATA hingga mncecah kening
(cer korg angkt kening.. yg pling tggi tu la)

3. Menentukan H\hujung kening 
-letak pensel kening dari tepi hidung ke pnjuru luar mata..
(bringkan pnsel dri tepi hidung selaras dgn hjung mata)


last mcm ni..




korg titik 3 tmpat.. depan(A),tgah(B),hjung(C)
pastu korg mule laa melukis kening k0rg..

pesanan:: jgn gune kaler coklat sje,, cmpur kn hitam n coklat agr kening k0rg ta nmpk palsu :)

ok.. emy na nsihatkn korg jgn la mncabut bulu kening.. actually nk bntukkn kening korg ta smestinye prlu cabut/cantas bulu kening korg..haram ! 

tnpa mncabut kening..

mse korg letak pre-mekup/foundation/concealer..
korg letak kt kening skali..supaya senang nk lukis #umpama krtas putih la kn..
kt bwah kening k0rg.. korg ttup dgn highlight eyeshdow wrna glitter putih or ape2..



lbih kurang cm ni.. :)

blom his lgi.. lpas mlukis korg ambil berus kening



ambil yg bhgian kanan.. korg brus prlhan2 kt kening korg.. n bntukkan .. >the eNd<

SELAMAT BERJAYA !

:: sebarang prtanyaan sila c0mennt::


gaya seksi bagi lelaki #pewwitt

Lelaki Cekap Memandu
Berdasarkan soal selidik, ramai juga wanita yang suka melihat kecekapan si lelaki memegang stereng sambil menukar kelajuan dengan lancar tanpa merasa kereta terhenjut akibat penukaran gear. Ditambah pula dengan sikap cool si lelaki menjadikan dia sangat seksi pada pandangan wanita. Ada wanita yang mengatakan cara lelaki menukar gear ibarat sedang melakukan seks??!! Pelik, tapi itulah fantasi seorang wanita yang kita sebagai lelaki tidak pernah pun terfikir.

Secara ringkasnya terdapat 5 gaya seksi bagi seorang lelaki yang cekap memandu:

Memandu kereta transmisi manual
Memegang stereng dengan sebelah tangan, manakala sebelah lagi memegang gear
Memandu dengan cool tetapi laju
Tidak tergopoh-gapah
Memandu kereta yang hebat (subjektif)
Bonus: Lelaki yang tahu membaiki kereta (tak semestinya pomen )
Oh, kesian pula dengan lelaki yang memandu kereta transmisi automatik…


Lelaki Bekerja Keras
Kerja keras tidak semestinya mengangkat batu bata dan konkrit untuk membuat bangunan. Maksudnya lelaki yang berusaha kuat dalam kerjanya tidak kiralah kerja apa sekalipun. Lelaki yang bekerja keras dipandang sebagai seorang lelaki yang bertanggungjawab, komited dan rajin. Itu yang menjadikannya seorang lelaki yang seksi pada pandangan wanita. Amat jarang wanita sukakan lelaki yang pemalas dan kerja sambil lewa.

Lelaki yang bekerja keras nampak lebih selamat dan terjamin masa depan apabila hidup bersama kelak.

Lelaki Yang Lipat Lengan Baju
Sama juga dengan Lelaki Bekerja Keras di atas. Lelaki yang melipat lengan baju ke paras siku terutamanya baju kemeja dikatakan seksi kerana terserlah dirinya seorang yang komited dan serius dengan tugas. Walaupun tidak semua semua lelaki yang lipat lengan baju atas sebab komited dengan kerja, ianya membawa maksud yang sedemikian bagi pandangan seorang wanita.



*czen gua d0e.. HAHA

Lelaki Yang Berpeluh
Bukan berpeluh kerana dirinya mudah berpeluh. Tetapi berpeluh kerana hasil kerja yang dilakukan oleh si lelaki. Peluh yang menitis dari muka (dagu) ataupun hujung jari tangan dikatakan seksi oleh golongan wanita yang menunjukkan tahap kesungguhan seorang lelaki. Contohnya, peluh yang keluar selepas bersukan atau berjogging di taman.

Tapi jarang wanita suka lelaki yang berpeluh satu badan dalam pakaian kerja hingga menampakkan kemeja yang basah dek peluh. Elakkannya dengan memakai baju singlet yang menyerap peluh. Sediakan juga sapu tangan kecil dalam poket seluar untuk mengesat peluh di muka. Badan mudah berbau akibat peluh? Gunalah deodorant selalu 

 ni yg aku ske tg0k.. #kantuiii HAHA~

Lelaki Yang Mempunyai Senyuman Ikhlas
Senyuman menawan dan senyuman ikhlas adalah dua jenis senyuman yang berbeza. Ada lelaki yang mempunyai senyuman menawan tetapi kurang ikhlasnya. Senyumannya hanya sekadar untuk menambat hati wanita atau senyum kerana terpaksa. Berbeza dengan senyuman yang ikhlas yang lahirnya daripada hati yang juga ikhlas. Wanita yang memandang senyuman ikhlas seorang lelaki adalah wanita yang memandang dengan pandangan hati, bukan dengan pandangan mata atau nafsu yang selalunya menipu dan melulu (petikan daripada al-Quran). Senyuman yang ikhlas adalah jauh lebih seksi 


^_^
hndsemnyeee laki aku !!

Gaya Jalan Seorang Lelaki
Ada wanita yang suka melihat gaya jalan seseorang lelaki. Gaya jalan yang macam mana tidak pula diterangkan secara detail. Mungkin gaya jalan seorang yang berkeyakinan menampakkan dirinya seorang lelaki yang seksi. Mungkin juga gaya jalan seperti seorang model peragaan. Ataupun gaya jalan seperti Nabi Muhammad s.a.w. yang selalu tunduk dan sedikit bongkok menampakkan dirinya seorang yang humble. Subjektif, tapi ini pun boleh jadi seksi pada pandangan wanita.


perghhhh ! p/s:: ubah lerr ckit gaya jlan k0rg
Lelaki Yang Suka Mengemas Rumah
Jarang ada lelaki yang suka mengemas rumah. Jika ada, sememangnya dia akan menjadi perhatian kebanyakan wanita. Tidak semestinya pandai mengemas rumah, asalkan suka mengemas supaya keadaan bersih dan tersusun sudah cukup menjadikan dirinya seorang yang seksi pada pandangan wanita.

Tips: Kemas rumah di hujung minggu dan kemudian update status di Facebook dengan ayat ringkas seperti “Sedang mengemas rumah…”. Cuba kira berapa ramai rakan-rakan perempuan yang akan komen nanti 


swetttnyeeee *_*

Lelaki Yang Pandai Berjenaka
Tak perlu ulas panjang-panjang, umum mengetahui kebanyakan wanita sukakan lelaki yang ada sense of humor. Tidaklah bermakna mesti pandai berjenaka seperti Johan atau Zizan Raja Lawak. Asalkan pandai mencuit hati untuk bergelak ketawa seketika sudah memadai untuk menambat hati si dia. Bagi wanita ianya juga dikatakan seksi.

Tapi perlu diingat, jangan berjenaka hingga melampaui batas. Elakkan hal-hal yang sensitif dalam jenaka. Wanita adalah golongan yang berjiwa sensitif. Sekali terusik, susah untuk dipujuk. Berjenaka biarlah berpada dan kena pada tempatnya.

Lelaki Berpagoda dan Berkain Pelikat
Sebagaimana kita sang lelaki suka melihat wanita hanya memakai kain batik dan t-shirt atau kebarung singkat, sama halnya juga dengan golongan wanita. Ada juga yang suka melihat lelaki memakai baju pagoda dan berkain pelikat. Seksi katanya. Lebih tepat lagi ianya menunjukkan ciri-ciri seorang yang rendah diri dan tidak menunjuk-nunjuk dengan apa yang dia ada. Ini pandangan daripada seorang rakan perempuan yang merupakan kaunselor sekolah menengah.



ehehe.. cun kan ? alol0.. rjin nye banggg ~
Lelaki Yang Sanggup Mencuci Tandas
Tandas yang dimaksudkan adalah tandas rumah kebiasaannya. Menurut seorang rakan perempuan, katanya lelaki yang sanggup mengemop lantai dan mencuci tandas adalah lelaki yang baik sebab salah satu cara untuk mencuci hati adalah dengan mencuci tempat-tempat yang kotor. Ada betulnya juga pandangannya. Balik rumah nanti nak cuci tandas biliklah 

Oh ye, ianya juga nampak seksi mungkin kerana melihat si suami tertonggeng membersihkan tandas hehe.



seksinyeee ! #ttup muka smbil tgok .. aaaaa
Ucapan ‘Terima Kasih’ Seorang Lelaki/Suami
Dalam banyak-banyak pandangan dan pendapat yang diterima, ini adalah satu pandangan yang dirasakan paling unik daripada seorang rakan yang baru saja melahirkan seorang anak perempuan baru-baru ini. Ucapan ‘terima kasih’ daripada seorang lelaki terutamanya suami dikatakan sangat seksi walaupun terbuat kopi yang pahit selepas penat pulang dari kerja. Di mana keseksiannya? Seksinya terletak pada sikap sabar dan tenang si suami, dan juga cara menegur yang berhemah yang ditunjukkan oleh suami sebagaimana Baginda Rasulullah s.a.w. menegur Siti Aisyah r.a. yang terbuat masakan masin untuk diberikan kepada Baginda.

Ucapan ‘terima kasih’ sangat ringkas bunyinya tapi sangat berat untuk diucapkan bagi kebanyakan orang terutamanya si suami kepada isterinya. Harapnya kita sebagai suami boleh berubah menjadi suami yang lebih baik bermula dengan ucapan ‘terima kasih’ yang ikhlas, insyaAllah.


huaaargghh.. lelaki nih sgt sexy.. umphhh.. muahhhhx
prmpuan akn ckp terima ksih dgn cri ni.. wahaha..
try taw.. dh try nnt gtaw emy kay.. heee.. peacee V~

^___________^

sm0ga berjaya !

~wilc0 oUt~