Cekbolat dan JattDollyDolly

Siang 28-01-2012

Tett..tettt.. kedengaran bunyi call masuk awal pepagi buta yang sangat sejuk macam dalam freezer ikan nenek aku (~,~) makin lama makin kuat bunyi hanfhone aipon po-es terbaru aku.. haishh.. si mamat kacak ni rupenye yang call.. dengan manja aku menjawab panggilan itu..

"Hello kacak " jawabku dengan muka penyet macam cokodok polka dots ( kau mampu ? )

" Hai baby,moning muah-muah. bangun cepat bersiap dalam sejam lagi i sampai " si kacak Ezad Amir anak Datuk Tan Sri Minta Kaki bin Altan-terjun-ya mengingati aku,, oh dem.. aku terlupa hari ini besday si EzadAmir@JattDollyDolly (nama manja).. grrr..dengan pantas aku menjawab..

"okie dokie bebeh.. aw..aw" jawabku, aku berlari terkedek-kedek sperti badak sumbu dikejar kura-kura *oh bangsat punya anologi*

45minit kemudian.. oh silap sejam kemudian *jam betry low* bunyi hon kereta lembu perari kaler merah dihadapan pagar rumahku.. shitt betullah si jat ni.. aku baru nak tenyeh lipstik..aku pun membuat sentuhan terakhir pada penampilan aku yang cekci ala-ala Britney Sperm Spears.. kelas kau bolat..

" Wahh.. cantiknya lipstik u seksi gitu,same dengan warna dengan kereta i la bebeh " puji si jatt.. aku taktahu ape motif dia nak samakan aku dengan kereta dia.. mungkin nak bagitahu aku bahawasanya itu kereta baru pinjaman dari ayahnya.. hmm.. anak menumpang mewah la nih (~,~)

Aku dan jatt menuju ke hotel BajetMewah dekat dengan persisiran pantai Ombak Rindu.. disitulah tempat kami akan sambut berasrama besday party EzadAmir@JattDollyDolly bersama jijah dan kahsim.. lebih kurang 300mg dari Kay-ell (300km dari kL) .. Jijah dan pasangannya abang kahsim menunggu kami di lobi hotel sementara si Kahsim berenang di kolam kanak-kanak.. (~,~) boring sesangat letteww ..

-------------------------------

Malam 28-01-2012

Kami berempat iaitu aku,jatt,jijah dan kahsim makan malam di tepi kolam kanak-kanak hotel BajetMewah dengan bayu angin tepi laut Ombak Rindu.. makan sambil suap-menyuap ala - ala gedik giteww..

" babe.. u shantikk sangat malam nih, cekci macam nurse father i.. tergoda i taw nyahh " Jatt memujiku lagi.. aku tersenyum dengan kaletah manja ala - ala joyah PussyCatDolls.. sebab tu dia dikenai sebagai JatDollyDolly.. pfttt~

" oh yeke? alah.. spey- sial buat u malam ni lah sayang " smbil mengusap janggut jatt yg berkerinting itu... *oh dem geli aku* itu belum lagi bulu dada jatt (~,~) *teringat insiden bulu dadanya tersangkut kat pokok krismes member kami James seBong * memalukan seh..

Selepas makan malam, kami menyambut besday disitu jugak.. kek berlapis setinggan polka dot kaler pink ade bling - bling ..lip - lap tepi aising kek.. Jatt nampak begitu teruja sampai terangkat kaki ke belakang macam Alice In Wonderland.. Homaigaihh.. setelah dinyalakan bom sebatang lilin ..kami bertiga .. aku,jijah dan tak dilupakan abang kahsim menyanyikan lagu Happy Besday..

Happy Besday to you..
Happy Besday to You..
Happy Besday to EZAD AMIR..
Happy Besday to You..





Selamat Hari Jadi Ezad Amir..

haaaa.. aku dah kira dengan kalkulator saintifik 570 makcik aku tadi.. ini Ulangtahun kelahiran ko yang ke 22 kan?
wahh dah tua la ekau ni..

Semoga bertambah rezeki yang halal, dipanjangkan umur dalam keberkatanNYA,bahagia disamping cikaro tercinta.. Heppy selalu okie dokie.. ni je hadiah yang aku mampu bagi.. aku tak boleh nak bagi hadiah kapal terbang Nuri sebijik.. maap la yo..

Sekali lagi cekbolat minta maaf entry yang mengarut ni.. sila lempang cekbolat lelaju sekarang.. hahaa.. motif ? special entry buat Ezad sempena besday die..

nota - minta - kaki : aku bace balik rase seram semacam.. bongok punye ceritaa..




38 comments:

  1. hahahaha..cik boolat nie sengal.. tahu x?? hahaha.. kelakar!

    ReplyDelete
  2. erk, nak bace entri ni pon tak sanggup.. hehe XD

    ReplyDelete
  3. haha kelakarlah cik bolat nie..

    btw happy burfday 22 juge utk ezad :D

    ReplyDelete
  4. nasib tak ade tambah cerita,ade kek bertingkat2 mcm flat,,kalau tak berjela-jela laentry ni..hee~

    ReplyDelete
  5. hahah..kelakar/..
    tapi rasa cam tak patut lak cakap ayah dia "Datuk Tan Sri Minta Kaki bin Altan-terjun-ya"
    :p

    ReplyDelete
  6. first time aku tengok org panggil ezah amir 'jatt dolly dolly' kah kah kah lawak seyh

    ReplyDelete
  7. he3 .. weyy bolatt .. adess lar .. sakit perut aku baca entri bolatt nih .. lawak .!

    ReplyDelete
  8. hahahaha.. akak slalu t'hibu bc entri2 cikbolat.. XD

    Hepi b'day to Ezad gak~!!! >_<

    ReplyDelete
  9. owh my dear.. thanks~!! *hugs back* of course u can be my sis.. ^_^ hihi~..

    ReplyDelete
  10. oh ezad sengal2 tu ye...korg dua sama sengal!

    ReplyDelete
  11. HAPPY BIRTHDAY !!

    mekasih naa sayang...bagi advice kat maya ^^ sayang adik bolat ^^

    ReplyDelete
  12. hui...dasyat cerita ang ni bolat...hak3...
    tp kreatif + humor...
    ekekekek....
    nice...n mekasihhh bebanyak cikbolat...
    terharunya...huhuhuhuhuh

    ReplyDelete
  13. adessss...paka liptikss...
    ala2 britneyyy lakkk 2..
    mesti gorgeouussss..huhu

    btw..ep besday 2 u 2 ezad..oppss..xde hadiah nak kasi..soryyy..:p

    ReplyDelete
  14. hahahahaha...epi besday jugak ezad amir

    ReplyDelete
  15. mcm2 lah bolat ni..haha.. nk g serbu ezad..haha..nk wish kt kt dye..

    ReplyDelete
  16. Wowww...kalau buat novel guna bahasa super mengarut cam nie pasti hari pertama saja terjual 100,000 naskhah. Dlm hidup penuh tekanan ni kita perlu seorang penghibur berbakat besar spt CikBolat...carry on CikBolat, I like ur style!!

    ReplyDelete
  17. happy birthday dolly2. hahak.

    bolat ; pasaipa entry nih sungguh hiperbola? hahaha. i like!

    ReplyDelete
  18. haha..lawak la nyott...ko ni boleh buat novel arr..kalau ko buat konfem aku beli..XD

    ReplyDelete
  19. muahaha..hbis hbisan ko hentam si ezad tu..kesian2! dh tua dh si jatt ni..ekeke neway,kahsim mane plak tu?

    ReplyDelete
  20. Hahahaha.. entri best dari cekbolat.. lawak la..

    ReplyDelete
  21. Ngehehe.. Panjangnya bulu dada di.. boleh potong buat meggi.. =P

    ReplyDelete
  22. sengal je citer ni

    mmg elokla jad tu kwn ngn hang

    dedua suke merepek

    hahaha

    gelak lagi dan lagi

    ReplyDelete
  23. hb ejat!! ahaaa, gelak2 baca entri ni

    ReplyDelete
  24. imaginasi adek bolat ni memang jauhh... huahua! cerita dia aiseehh macam real tuuu.. hihik..

    Good job dek bolatt!

    Hepi befday kat ejad jugak :P

    ReplyDelete
  25. haha..
    sengallah cikbolat ni..
    akak baca pun seram semacam je..hehehe...

    happy birthday ezad amir..:)

    ReplyDelete
  26. mak aihh...intro punya panjang...tapi cuma nak ucap bezday je...haha...lawak betul cekbolat ni..kah3~

    ReplyDelete
  27. hey you, gedixnya...
    hahhaha
    pening Lala baca, hehehe
    tp best la sebab baca sambil gelak2 pepagi ni :D

    ReplyDelete
  28. cekbolat..ni rekaan lg ke? alllaaaaaa...baru nk amek feel ala2 ombak badai..erkkk...

    #pndai cekbolat berimaginasi *btol ke tak ek akak eja? hamtam je la =)

    hepy besday untk kwn cekbolat tu =)
    mmng cerita yg ala2 gedixx :P

    ReplyDelete
  29. hppy brthday buat ezad..semoga murh rezeki..

    #jaga diri adik..

    ReplyDelete
  30. kau ni dik. aku lempang lalaju jugak nnt. ehh happy birthday to lolydoly jadah haram nama tu kau bagi ? happy birthday, again !

    ReplyDelete
  31. jatt dollydolly? haha.. tapi kenapa rasa seram je baca entry nie eh..

    happy besday ezzad :)

    ReplyDelete
  32. JATDOLLY2...:))

    HAHA..hepi besday..:)

    ReplyDelete
  33. hahaha....tau xpe....tp xde la bongok sgt cik bolat...menarik cite cik bolat ni..

    ReplyDelete

Sila komen ! Jangan malu malu tucenn :D