Cekbolat dan Soalan Temuduga


Aku berjalan menghampiri pejabat pentadbiran Kampung Blogger Sengal..
suasananya agak suam - suam kuku kalau dicelup jari..
kelihatan Pemandu Bas Kilang (aswad ) sdg menikmati roti canai buatan tepung asli sambil muka mengigil menandakan beliau suke gedik - gedik roti itu..
aku memandang ke arah meerol,utk mndapatkan kepastian adakah ini tempatnya?
dia mengangguk dan menggengam tanganku erat - erat,padat - padat.. heheh..
kami naik ke pejabat itu bersama - sama..

Kelihatan seorang makcik sedang tekun menaip dgn menggunakan jari telunjuk kedua - dua tgnnya..
Makcik Cleaner bersemangat mangelap lantai sambil mendendangkan lagu Britney Sperm..Oh asyiknya..
Aku berjalan melenggang itik ke arah meja Setiausaha Sulit Ketua Kampung ( Aida Omar ) utk mnyerahkan borang pemohonan kerja sbgai tukang hantar anak tok ketua aku padanya..
beliau memandang ku.. ATAS..BAWAH.. PERUT..DADA dan terhenti disitu beliau memandang semula borang itu.. dan menyuruhku duduk. sebentar lagi aku akan ditemuramah olehnya.. Oh gementar..

dan.. namaku dipanggil..


Sesi temuramah.. "SU" (Setiausaha Sulit)

SU : kau tenang ye dik, 3 soalan je.. panggil akak je okay..

Aku : err..err *gugup* baik kak..

dan soalan demi soalan...

SU : Spender kau warna apa? ada reben ? (soalan Pmr kertas 3 soalan sejarah)

aku : err.. warna merah kak, takde reben ada labuci jahit tangan berbaldu bulu sendiri biri -biri..tapi kak,getah putus spring jadi saye ikat tepi je..

SU : Oh,menarik ! ade jual tak? kat mana? tesco ? jusco ? giant ? waahhh *eksited penampar*


permintaan spender yg terhad di kampung
aku penah minta renda..tapi tak dapat (-_-) sadis

aku : kat tesco akak pegi tingkat 3 bhgian kanak - kanak perempuan,belok kiri tau,jgn belok knan itu tandas lelaki.. belakang rak periuk cap kopal..

SU : *mencatit peta* ok2.. terima kasih..soalan selanjutnya.. sedia ?

Aku : sedia kak.. *tegakkan badan konon2 taff*

SU : *muka serius* ape ada dalam peti ais kamu ?

Aku : ada ikan,ayam,itik,pkok jambu khiwn durian,bunga kantan, sikat,bedak, compact powder,lilin patah dua, torchlight abg saya,boxer ayah saya smggu tak bsuh ehm? ape lagi eh? charger batery pon ade.. ^___^

SU : *mencatit* hum.. menarik juga.. dah macam pokok krismes..

Aku : dah nma pon peti ais.. -__-

SU : baiklah,soalan terakhir.. soalan cepumas ni.. soalan ni menentukan kamu dapat kerja ni atau tidak..*serius*

Aku : ye kak,saya cuba..

SU : jadi.. bila kamu nak kahwin dgn Speaker Sekolah ?

*bunyi cengkerik*

diam.. kaku.. sejuk..aku tunduk mengira bulu kaki.. bilik pun jadi kelam..
SU berdehem lampu terbuka kembali..fuuuuu..

AKu : InsyaAllah kak, kalau ada jodoh ...................

saat tu kedengaran bunyi bunga api, ketapi,kapatebang lalu,tapir melintas sambil gigit telur kucing jantan..
OH..meriahnyaa..

SU tergamam..mungkin pecah air ketuban kot?

Aku : akak? akak okay ? saye dapat keje ni tak?

SU : ye kamu dapat.. sebenarnye soalan  - soalan tadi takde kene mengena pon.. kamu boleh balik.. esok kamu dah boleh setat keja hantar anak tok ketua ke tadika.. nah baju ni.. pakai bila nak hantar anaknya ke tadika..kbai..

aku : pfttttt~~

------**-------

melangkah keluar dari pejabat.. SS dah tunggu dalam keretanya...
aku menolak keretanya agar dpt dihidupkan..
...Vrommmmm... aku cecepat masuk ke dlm kereta..
berlalu pergi.. menanti hari esok ..permulaan kerja baru..

TAMAT..


nota - minta - kaki : soalan tak killer beteii (-_-)

43 comments:

  1. hahaha soalan xleh blah.. kalau aku, kompem dh tergamam 44 saat

    ReplyDelete
  2. gilerrrr kilerr ang punya soklan!!! gelak guling2 sorang!!

    ReplyDelete
  3. ngek je ko ni
    hahaha
    apsal watak aku xde weh
    tak aci! tak aci


    *majok


    pstt...ngah cilok lappy abg ipar..ngeh3

    ReplyDelete
  4. haha..adesh gelak sorang2 akak baca ko punya entry nie bolat oiii... serius hilang stress akak hari nie. terbaik bolat!! erkkk...akak dah ikut peta ko tu bolat tapi spender tu xjumpa jugak :(

    ReplyDelete
  5. heee.. spender pon nak nanya ke ..? ish3 XD

    ReplyDelete
  6. soalan kemain..padahal jadik tukang htr anak tok ketua ke tadika..kuat tok ye..dah tua2 still ada anak skolah tadika..muahahaa

    ReplyDelete
  7. hahah soklan yg mencabar!

    BTW, ^.^ Feel free to visit our shop. We are selling bags below RM 50. This is serious :) Do come

    http://thepuffyclouds.blogspot.com

    or find us on FB : The Puffy Clouds

    ReplyDelete
  8. hahaha ,.. xleh blah toy ,, jawab3 ada riben ke idak .. huhu

    ReplyDelete
  9. erkkk..macam mana sm ada gak tu? ahahaha..

    rindu nak baca entri2 bolat..sowi lama x dtg sm bz..tapi bila datang jew leh gelak sowg2..hehe

    ReplyDelete
  10. haha vongok la kau bolat. sengal.
    kak aida rupanya tanya.
    tak malu betei kak aida tanya sepende org.

    ReplyDelete
  11. kalau dya dah terdiam..haha.segan nak jawab..kaler ape..haha

    ReplyDelete
  12. nasi minyak nasi minyak!

    cikbolat, akak nak beli gak spender tu. ade stock lagi tak? ;)

    ReplyDelete
  13. haha motif dia soklan yg last skali tu XD

    ReplyDelete
  14. cis.aku kene troll sebentar disitu tadi...zzzz =_=

    baru nak bg tips...

    ReplyDelete
  15. hahaha...nie entry spender lah kan? adoi lawaknya..sakit perut akk gellak..tak sabar nak tunggu soalan seterusnya..mana entry hantu?? =__=??
    ->kak nasha

    ReplyDelete
  16. awek kilang punya celita...hehe.. aida punya soalan...kelakar je korang ni...

    ReplyDelete
  17. hahhaa ! apekah soklan itu semua ?

    ReplyDelete
  18. HAHAHAHA asal bolat semakin menjadi jadi nih, 18sx, gurlpp

    ReplyDelete
  19. hahha.. penangan blogger sengal nieh.. macam2 ar.. ahhahaa

    ReplyDelete
  20. errrrr...
    interview utk ape nie?
    ngehehehehe.. XD

    ReplyDelete
  21. giler la idea hang...

    kroh3...batuk jap.
    pnjam spender polka dot
    ><"

    ReplyDelete
  22. wah selera melampau²... nak spender yg ada renda baldu jek... spender cap boye x nak... blh simpan lebih muatan
    ...ekekekek

    ReplyDelete
  23. erkkk...
    entry apakah dan soalan temuduga apakah ini?
    -_-'
    hoho

    ReplyDelete
  24. haiya!soklan dalaman pon korek jugak.haha

    ReplyDelete
  25. hahaha..tak tahan betul dengan soklan + jawapan tuh..hik3,

    ReplyDelete
  26. sakit jiwo den baco nih.. erk nanti cito la pengalaman ngantar anak tua kampong, den semonjak dapat biasiswa bomoh hujan ni nak tau jer gosip kampung.. citor yer.. keke

    ReplyDelete
  27. tak geli ke pkai ade render2 tuuu?? hahaha

    ReplyDelete
  28. Kalau soklan interview macam tu, Eza tak jadik. Balik terus ajeee.. kih3.

    ReplyDelete
  29. Gila kentang punya soalan lah. Nak jadi tukang hantar anak tok je pom :D

    ReplyDelete
  30. Tak adil betul, awat dia tanya tentang spender ajer, tentang bra tak mau tanya ke??

    ReplyDelete
  31. saya nak sepndar renda-renda warna biru laut.

    FROM : Nelayan :)

    ReplyDelete
  32. aik budak ni,cubit nak..

    #asik entry mcm tu,malu pula nak baca..hehhee ~hilang pula stress kejap..

    ReplyDelete
  33. abg ayie layan jer laa entry sengal cekbolat nih...:P

    ReplyDelete
  34. haha..semua soalan tak munasabah langsung..lagi2 soalan yg first...kah3~

    ReplyDelete
  35. kahkahkahkah... adoi...mmng sengal la ko ni bolat..nak nagis rasa baca entri ni..sengal tahap gila..tgh bayang ni kalau btol2.. ^_^


    *nak smbung gelak & sambung bayangkan cerita ni jd knyataan :P

    ReplyDelete
  36. Hahaha kalau la umi kan ....tergangga dengan soalan ni .. leh gila hahahahha

    ReplyDelete

Sila komen ! Jangan malu malu tucenn :D