Awak.. Maafkan saye..


Awak..

Saye nak mengadu dekat awk..

saya taktahan sangat..

saya rasa hati saya boleh sembelit cair berbuih-buih kalau tahan-tahan ni..

Awak..

Saya hilang sesuatu..

tapi.. kalau saya nages akan bende hilang tu.. 

saya tahu..

bende tuh betul-betul hilang dan takan dapat balik..

awak..

saya tak nanges.. sebab benda tu hilang sekejap saje..

nanti die muncul balik..

patutkah saya tunggu ? patutkah saya teruskan pencarian itu?

ya.. saya tak nanges.. maknanya benda tu ada balik nanti..

tapi BILA ?

saya.. saya.. saya kehilangan..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
SIMCARD BROADBAND

cilake ! dasar kambing laut..

dua hari lepas broadbandku kehausan line.. jadi terpancit ditepi jalan,lalu budak comel bertocang dua ni telah membuat keputusan untuk menggantikan line tersbut dengan simcard celcom biasa beliau dengan charge rm5 pakej broadband daily lalu dijolokkan ke dalam lubang broadband serta merta line jadi laju seperti gajah berlari anak ditepian sungai..

Setelah dua hari berlalu Ibu kepada kanak-kanak comel tersbut telah membayar line broadband tersebut dengan menggunakan mata wang parsi di cawangan market pokok sena..Kanak-kanak tersbut terlalu teruja hingga beliau tidak sedar bahawa beliau telah menghilankan simcard broadband itu.. OH NO !

dan sekarang kanak-kanak comel ini berada dalam ketakutan terlampau ibarat trauma dilanggar nyamuk..kepada sesiapa yang menjumpai simcard broadbannye sila kambalikan dengan keadaan yang baik..
sekian..

awak.. diam-diam tahu.. jgn bgithu mama saya..
( iklan eyeliner produk Elianto,cubalah pasti anda ketagih )

nota-minta-kaki : aku dah la sengkek.. kalau nak online pakai simcard celcom biase aku ni tiap2 hari mau cirit berdarah aku.. doakan aku cepat jumpe simcard tersbut.. aku janji taknak panggil die 'berukbang' dah.. sian die.. mesti merajuk tu ,dah pandai merajuk dah broadband aku ni macam tuan die..tapi tuan die merajuk tarik muncung .. ehm.. kalau xjumpa jugak malam ni ntah bila aku nak online pulak.. kbai..
broadband hilang di sekitar bilik aku je.. (-_-)

aku akan merindui hampa.. hampa jangan lupa aku nah??

muahhh.. #pipikirikanan..

psss : lagu ni best kan ? angguk cepat! kalau x aku sula

60 comments:

  1. mesti dia akan bagitau...bagusnya awak..mmg saya ingat nk suh awk hilangkan jer..

    ReplyDelete
  2. cari lah bawah katil...mana tahu sim tu merajuk..

    angguk terpaksa ni..haha

    ReplyDelete
  3. cari betul-betul bolat,kalau tak pun renew je.. huhuk.

    ReplyDelete
  4. arap2 tuan belog akan jumpa balik lah simkad tuh yer..hihi

    ReplyDelete
  5. celcom broadband lagi laju sebenarnya. haha tambah2 lah merajuknya kalau baca komen ai ni.hihi ;D

    ReplyDelete
  6. pencarian sim bermula!~
    go go bolatttttt!~

    ReplyDelete
  7. sengal. hilang dlm bilik je pun. cisss. mumgkin termasuk dekat celah sependa kau tak bolat. carik laaa :P

    ReplyDelete
  8. kesian.pilu aku dengar cite sadis ko.aku tlg nanges utk ko ea.huahaah.sabau je laa temahhhhh

    ReplyDelete
  9. alaaa..sabar yew dear...sok kita beli bawu..oke? hehe

    ReplyDelete
  10. untung weyh hilang kat tempat yg ko tau..aku???hilang tetttt...sampai sekarang aku x tau kat maner..mak aku tau ni..habes aku der..haha..danggg!

    ReplyDelete
  11. adui siannya... napa la sampai leh hilang macam tu.. huhu,. cari jangan tak cari cik Boolat.

    ReplyDelete
  12. aku x curik eh
    jgn tuduh aku
    hahaha

    ReplyDelete
  13. oke...nty akk sms ur mom..bg her no ahhahahah

    ReplyDelete
  14. cari leklok cekbolat oiii.
    kang kena marah ngan cik mak tuhhhh

    ReplyDelete
  15. bolatt , ak dah jumpa , ! dia datang singgah blog ak . ! hehe ,

    ReplyDelete
  16. semoga berjaya cari simcard cik bolat....klu x,,,rindu nnti nk tgok cikbolat update n komen2....

    ReplyDelete
  17. lor...camne la leh hilang tu.try la cari.ada tu rasa kat celah mana2 agaknya.hoho

    ReplyDelete
  18. ko sapu bilik ko tak? kalau sapu, kemungkinan besar, dah dibawak lori sampah. aku baru jek mengalaminya minggu lepas.

    ReplyDelete
  19. Kalau saya jumpa saya akan hantar ke rumah cikbolat OK?

    ReplyDelete
  20. Nape ibu xnak pakai wifi ? :) ada la tu . hahaha memula ingat an ibu majok ngn dady . sedih je ayat atas tu . tersentap .

    haah lagu ni best . ohcemm gitu

    ReplyDelete
  21. aku ponnnn hilang simcard maxiss.. huarghhhhhhhh ><

    naseb aku ade dua bb. hukhuk

    ReplyDelete
  22. kalau dah jumpa,tak ingin nak bagi balik dik..ahhaa


    slmt mlm..jgn cuai2 lagi ye.nak jadi pelupa mcm sy ke^^

    ReplyDelete
  23. pakai kanta pi cari setiap incin lantai bilik..pinjam conan punya..heh3

    ReplyDelete
  24. jap jap..nak p ngadu ngan mama cik bolat nih..bia dia kena rotan hehehe

    p/s: cari sampai jumpa laa

    ReplyDelete
  25. ntah2 tikus kepala unggu bawak lari tak?

    ReplyDelete
  26. Gua saspek tapir ternakan lu yang makan simkad tersebut. Sila operate perut beliau dengan kadar segera.

    ReplyDelete
  27. mungkin ia berada di celah2 gigi awak

    ReplyDelete
  28. cari jangan tak cari bolat... :)

    ReplyDelete
  29. hakhak...ingtkan ape la yng hilang..broadband upernya...cian2...huhu

    ReplyDelete
  30. pergh~ gila sedih bila simcard bb tu hilang. Merana jiwa tak online :D

    ReplyDelete
  31. careless laa kau nie.. g carik betol2 ! hahaha !

    ReplyDelete
  32. tula..jgn la pnggil beruk,pnggil la syg..lepas gune ltak celah ketiak..ekeke

    ReplyDelete
  33. aku nmpk td cam ada dlm tong sampah. cuba gi selongkar tong sampah tuh. nescaya trjumpa simcard tersebut.

    ReplyDelete
  34. cari dlm lubang cacing.. mana tau jumpa?

    ReplyDelete
  35. Eh! kita pun pakai incek celcom jugak... hehehehe.... cakap pasat simcard, Smoga berjaya cek BOLAT!

    ReplyDelete
  36. bhahhaa ...ermm...cikbolat ! spudin dah tuka nama baru ..bukan cheer you up da..apa2..klik profile spudin OK ?

    ReplyDelete
  37. kehkehkeh..ingat apa tadi..macam2 adik ne..cari elok2 ye..nanti jumpalah tu...->rindu kamu kak nasha

    ReplyDelete
  38. mana la simcard tu menghilangkan diri ye..merajuk la tu kan...hee~

    ReplyDelete
  39. kite xlupa hampa pun... haha..
    cepat p cari simcard tu

    ReplyDelete
  40. best lahh lagu cek bolat-bolat . rancak hiphop ! :)

    ReplyDelete
  41. lagu ape ni jadi music background? rasa cam nak menari joget2 dansa2 je bila masuk blog cikbolat ni.

    ReplyDelete
  42. alahai..cmne la boleh ilg tu..saba ea..susah kan idup tnp intrnet?hehe

    ReplyDelete
  43. sim nak main sorok2 kot ngna tuannya..hahaha

    ReplyDelete
  44. alehaaiii... hilang plaks sim card berukban tu.. cari elok2 taw... ade tu di celah2 kehidupan.. eh eh :D

    ReplyDelete
  45. haha,tak tau lar..nk tepon mama hang..broadband ada perasaan tau..

    ReplyDelete
  46. Dah try miscall brdbn tu? Kekeke

    ReplyDelete
  47. taknak komen pasal entry..
    nak komen pasal eyeliner..
    bolat!
    lawa mata..hahaha

    ReplyDelete
  48. nak bagitau mama! hahaha larikkk!! tak mau kene sula :)

    ReplyDelete
  49. aisey berok dah lari.dah jumpe belom?

    ReplyDelete
  50. kesian kesian kesian hakhak. taknok ah doakan . biar je kau tak dpt simcard tu balik hahahhaha comel kan aku?

    ReplyDelete
  51. cubalah misscal brodband tuh bolat..hahaha..ada kot tu..terselit kat mana2..kalau time cari ni mmg tak jumpa..cuba bila tenang2 nt tiba2 jer nampak ia..hehee

    ReplyDelete
  52. lain kali jangan panggil dia berukbang. hehe. kang dah merajuk~..

    era pulak lagi seksa. nak online kena tengok line . kalau line hijau, so, boleh on9. tapi, dia hijau sekejap2 je :(. hehe. seksa betul. kena kumpul duit, bayar bil p1. baru boleh online lama2.

    ReplyDelete
  53. patut sunyi sepi...sim hilang..hehe

    ReplyDelete
  54. siannye diye...xpe2...nanti minta jew telco tu gantikan dengan yang baru...xde hal...

    ReplyDelete
  55. wei...ksiannya...ce ingat balik..erkk..msti cik bolat dh jmpa kan sim card tu..akak ja lmbt komen..hehehe...jaga leklok ye dik..jgn panggil dia "berukbang" dah..biar akak sorg ja pangil..hahaha

    ReplyDelete

Sila komen ! Jangan malu malu tucenn :D