Oh Anak Askar !

Semangat kemas baju smbil dengau lagu rasmi bola Kedah..
"Hijau Kuning" remix version..
kulipat spender-spender labuci ke dlm beg smbil mulut tekumat kamit menyanyi..
Oh bahgianya..

err. abaikan..

Semalam 27Apr2012 bolat nak balik Kodah..
target sampai TerminalOne Seremban pukul 3 tu,ade bas ke Alor Star dalam 4-5 ptg..
tapi.. pukul 10 malam.. errr ?

Member-member Kedah yang lain diorang balik pagi..
just tinggal bolat sorang balik petang..
bolat suka bergerak sendirian..
ramai-ramai jadi lambat..

kolej - Port Dickson - Seremban
sorang sorang aku? perempuan?
okay aku sangat suka bergerak sendirian..

sesampai di terminal One.. bolat terus beli tiket bas pukul 10malam ke Kedah..
sesudah membeli tiket bolat melangkah ke arah teksi station..
ku lompat ke dalam teksi..

"Taman Telawi ye bang"

10minit kemudian sampai didepan rumah kawan ayah aku..
Leftenan.Knl Hazizan..

Aku ade Aunty Ina dan Uncle Hazizan je dekat Nogori ni ha..
diorang la parents kedua aku..

malam tu pula,uncle hantar aku dekat depan tu jer,
then pandai-pandai la aku cari bus tu sendiri..
Babah ngan Uncle zizan
ajar aku macam askar =.=
mula-mula mmg takut,
tapi dah lama aku rase lagi best travel alone..
memang anak askar la.. ekekekek

       Ape susahnye bergerak sendirian? kenape perlu susahkan orang nak datang dan ambil kita? yeah,kita perempuan.. tapi jangan mengada sangat lah nak malu-malu.. kalau dengan boypren tak malu pulak ? dsar kemaluan betul..

       Memang la bahaya.. tapi tak salahkan kalau berani? aku tengok member-member aku menyusahkan abang kawan aku sorang lagi.. ape salahnye kalau naik bas sendiri? memang la first time,tapi sampai bila? sampai bila nak harapkan orang ? ikutkan aku nak melepak je dekat Terminal One tu sampai pukul 10 malam sorang-sorang.. tapi dah uncle suruh ke rumah die dulu terpaksa la aku turutkan..

  aku tak galakkan bergerak sendirian selalu.. tapi bertempat la wey..

nota-minta-kaki : lepas ni balik ngan ketapi pulak XD..sesape nak join sila 'cepatkan' diri anda.. jangan terhegeh-hegeh berjalan dan lambat pick-up otak tuh.. jgn lupa pakai jam oih ! 

sampai bila nak susahkan orang ? sampai bila?

Tahniah kepada Port Dickson telah diishtiharkan sebagai bandar tentera ( berdiri ,tegakkan dada ) <-- bangga

19 comments:

  1. yup,,stuju sangat..kesian jugak bila asyik nak susahkn orang..

    ReplyDelete
  2. pergh.. bagus2.. berdikari... apa2 hal nanti, senang.. hehehe

    ReplyDelete
  3. tapi kan cikbolat, kalo nak gerak sorang2, please gerak siang la. naik bas pagi. bukan ape, lebih selamat dan senang. kalo cikbolat naik bas pg, ptg dah smpi kan. lagi senang abah cikbolat nak amek.

    ReplyDelete
  4. woi jgn tegakkan dada sgt! bahaya. hahaha

    ReplyDelete
  5. semangat !

    #hye tuan tanah . jemput singgah blog saya . ada makan makan sikit :D

    ReplyDelete
  6. BETUL BOLAT!! even akak bukan anak askar pun tapi dah terdidik berdikari sendiri, biasa dah redah sana sini sendiri naik pengangkutan awam....kalau takut sesat buka mulut tanya orang, masih ramai lagi orang baik2 kat muka bumi ni :D

    ReplyDelete
  7. kadang2 better jalan sorg2 kan
    lagi senang, takyah nak tgu tgu org

    ReplyDelete
  8. setuju sangat2..nk tggu org lain mmg lambat..gerak sendirik lagik senang.

    ReplyDelete
  9. spender labuci..kelas u..hahaha

    ReplyDelete
  10. wooo , hebat ar gtu .? hehe , rilek2 , xde aku nak provoke entri ko nih bolatt ,

    oke apa travel sorang2 , aku minat , hehe , aku pun anak askar tau , hehe .

    ReplyDelete
  11. abang pon bangga jadi anak askar.memang disiplin habis la.hehehe...hdup kena la berdikari.sampai bila kita nak bergantung harap ngan orang lain kan

    ReplyDelete
  12. hahah,,,cikboolat2...lama tak lepak cini

    ReplyDelete
  13. bgos cik bolat pndai berdikari....hehe..


    ada spender labuci ker??hehe...selesa plak pakai ek..hahaha,,,

    ReplyDelete
  14. ala..bolat dh pi bljr..kite still tnggu upu..uhuk3

    ReplyDelete
  15. wahhh bagus la tu berdikari :)


    singgah sini n follow
    dr ,
    afasz.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. betul tu..hidup tak blh bergantng pada org.. kena berdikari.

    ReplyDelete

Sila komen ! Jangan malu malu tucenn :D