Angkat kain ! lariiiii..lariiii


Selasa..
aku tergesa-gesa keluar dari rumah..
menuju ke kafe..
Elmo ( kawan ) melambai-lambaikan tangan..
aku duduk bertentangan dengannya..

suasana di kafe sungguh meriah..
budak-budak holding kelas intake july memenuhi ruang mkanan..
student DPI ( pengajian islam ) lelaki sdg bersantai..
Oh ! aku kaver-kaver jalan..
dalam hati berdegup-degup.. ekekekee ( gatai ! )

jam menunjukkan pukul 10.30 pagi..
Oh ya,kelas aku agak lewat..
dapat la tgok suasana yg "hampir" tengahhari itu..
ramai yg melepakkan diri di kafe..

setelah membeli makanan ..
aku duduk smbil bersembang dgn Elmo..
pot pet pot pet..
aku nmpak kelibat lecturer aku menaiki tangga ke ofisnya..

Elmo -" wei,miss Bad tu dh naik.. jom ahh gerak.."

bolat - "alaaaa, dia naik ofis dia ambil brang kot.. sat ahh.."

aku dan Elmo pun bersembang..
classmate lalu lambai tgn dan ckp " i follow u later " dgn kompiden..
tetiba..

Elmo - "tu bkn Miss Bad ke ?"

Bolat -" kan Miss Bad naik ofis tadi ? lek ah " ( smbil tak menoleh ke blakang )

Elmo tunjuk ke arah lecturer sambil beliakkan mata..

"Hang tau dokk kita dah lambat !" elmo menjerit..

dengan ketidakmaluannya..
aku dan si Elmo angkat kain dan berlari mengejar Miss Bad..
dgn buku-buku yg memberatkan.. -_-'

semua yg dikafe melihat kami dgn tanda tanya..
ada yg gelak-gelak..

ahh.. aku tak peduli..
lari jugak dgn kasut tinggi !
even aku gomok dan bulat..
ekekekeke..

berlari smbil menjerit memanggil  Miss..
akhirnya smpai ke bilik kuliah dgn Miss..

Miss - "kenapa kamu lambat ? kaki sebelah saye dh jejak bilik kuliah dah ni "

Elmo - "Miss sory miss,kitorang tak sengaja.. blaa..blaa..blaa..." ( alasan semua ituu ! )

Miss - "masuklah,saye nk ke dewan kejap..lagipun saye awal hari ni,ade lgi 10minit je pun.."

arghh !nk pengsan.. minciknyaaa..
kita beria-ria lari angkat kain..
ingat kene halau kelas..
DAMN..

Jilaka.. lain kali tgok jam dulu =..="

22 comments:

  1. oh....angkat kain tu...relax lg..lain kali buat lg yaa cik bolat..=)

    ReplyDelete
  2. aku lmbat stengah jam pegi klas lecturer xkate ape pun..haha

    ReplyDelete
  3. hahahaha....buat saspen ja...pastikan jam di tangan :D

    ReplyDelete
  4. lain kali jgn sambil lewa lagi. . hehe

    ReplyDelete
  5. heheheh sedihhh :P tkpe, at least excersise ye dok? :D

    ReplyDelete
  6. haha.. tula lain kali lewat lagi.. tapi lect akak dulu kita lewat dia tak marah pun dia relax je.. tapi akhir kelas nanti dia soal.. fengsan.. hehe

    ReplyDelete
  7. kuikuikui..

    igt lepak luar kelass ok gak tu cik bollatt :)

    last-last xdpt nak lepak luar ek.. :)

    ReplyDelete
  8. lari lagi. lariiiii..hehehe

    ReplyDelete
  9. Hebatt~
    Lain kali tunggu sehingga kedua-dua kaki Miss jejak bilik kuliah. Kalau boleh tunggu sehingga tumit kasut sebelah kiri tinggal 25mm sahaja diluar bilik kuliah. Wakakakakakak.
    xD

    ReplyDelete
  10. kau buad aku gelak dan takud je dengan tajuk -_____-

    ReplyDelete
  11. Hahaha.. slalu gak nmpak gugurl lari2 angkat kain..hilang keayuan..wakakaka..
    btw, 1st time jejakkan kaki kat sini.. :)
    http://akulahhero.blogspot.com/2012/06/cis-tak-jadi-balik-kampung.html

    ReplyDelete
  12. lain kali tgk jam dulu sebelum berlari ye..haha

    ReplyDelete
  13. waaa , rindu ar aku bloh nih , hehe , sory bolatt lama tak terjah , bnyak keje , hewhew ..

    ReplyDelete
  14. oh betapa penting nye jam di tangan ahha

    ReplyDelete
  15. lama tak jenguk sini..rindunya....take carre ye dik...akk sgt busy..akk doakan semoga berjaya selalu...-> kak nasha..

    ReplyDelete
  16. wah! bolat wat aksi seksi perghhh!!..ekekee

    mohon lain kali tengok jam dulu ya..:)

    ReplyDelete
  17. okay pakai heel ==" tengah bayangkan bolat lari. wakakak XD

    ReplyDelete

Sila komen ! Jangan malu malu tucenn :D