Mimpi dan Dendam .

kalau dah mimpi pasal ular . semua pasal "meminang" kalau perempuan . itulah yang di sampaikan oleh orang tua tua . tahukah kawan kawan . ular itu bermaksud kejahatan .

bagi aku . ular tu syaitan . takpun Voldermort . kehkeh :D

" jika kita bermimpi tentang ular...itu menandakan bahawa ada orang yang berniat jahat dengan kita..kejahatan itu berada di sekeliling kita...."

ya . entry lepas bolat ada cerita kan pasal mimpi ular . bukan nak percaya seratus peratus . tapi memang . housemate bolat yang bolat pernah gaduh tarik tarik rambut nak buat laporan polis . GILA . paham tak GILA .

aku serik dapat housemate pengotor macam dia . baju malas basuh . longok longgok dalam bakul . cium cium baju tu pakai balik buat jumpa boyfriend tercinta . okayy ini aib dia . dan kita tak baik buka aib orang . tapi mana tahannnn bhaiii . pemalas gila . pentingkan diri sendiri . sorok barang aku . mintak maafnye tidak .sapa tak marah ? 

now satu batch tak suka dia . budak budak laki semua meluat gila dekat dia . kecuali boiferengg tercinta dia . yang bodoh . ya bodoh . habiskan duit untuk dia . belanja tiap tiap hari . keluar tiap tiap hari . okayy itu hak dia . aku tak kesah .

malam sambut besday member aku dekat belakang block . dia dekat kafe . terkinja kinja dengan boifereng dia dan geng gedik dia . aku tak ambek tahu pun . tapi lecturer aku nampak diorang .masa tu pukul 12.30malam . kafe nak tutup . gelap . kebetulan aku lalu . ade depan tangga . perempuan tu tuduh aku tangkap gambar diorang peluk peluk tunjuk dekat lecturer . fine . aku memang rapat dengan lecturer tapi malam tu jumpa lect. pun tidak . memang hangin la aku .


lepas tu . putar belit cerita . aku report dekat lecturer aku lagi yang merangkap sebagai felo . pasal member baik dia main mercun . dah la main mercun tepi telinga aku . lepas tu tuduh aku pula . dah salah buat cara salah . ramai lagi yang benci kau . nak tuduh aku pula . aku tanya dia depan depan kenapa tuduh aku lagi ? dia cakap  bukan dia . babi tak?


dia buat member roomate aku jadi gila . masa tu bulan puasa . dia cakap dia tak larat . so member aku walaupun tak suka dia tetap tolong . tolong bawakan . on the way balik bazar nampak dia tengah jalan dengan pakwe dia . sekali lagi BABI TAK ? 

lagi .

aku satu kumpulan dengan dia buat forum . aku jadi pengerusi majlis . dua minggu sebelum tu aku dah kasi soalan dekat dia . aku suruh dia get ready jawapan bila aku tanya . lepas dua minggu . malam latihan forum . sampai giliran aku tanya dia . dia cakap soalan apa ni . menyirap gila . aku cakap dah bagi soalan tu dekat dia buat salin . dia cakap aku tak bagi pun .  sedangkan masa aku bagi tu dia cakap OK dan dia sendiri pulangkan kertas soalan tu . member bolat terus masuk tidur malas nak mengamuk . memang taik !


 sampai satu tahap kesabaran aku memang zero . tarik tarik rambut . dia tarik tudung aku . nasib dia la tak ikat rambut . aku hayun kepala dia hentak dekat katil . kahkah . PUAS GILA .

sejak tu .

member member rumah aku cakap cakap belakang kalau tak puas hati dengan dia . apaapa bagitahu aku . aku sound dia direct . lintas langsung . takde tapis tapis . perli perli . memang cukup resepi . tapi dia ? hati batu . tetap .

nak cuti sem hari tu ambil barang . family aku datang . dia tak balik lagi . tahu pula tunduk bila depan mama aku . ya mama aku taktahu kejadian hentak hentak kepala dan adengan tarik rambut . tapi mama tahu aku ada masalah sikit dengan dia . yala . aku pestime dok jauh mestila report sumting kan apa yang tak puas hati . kalau luah dekat kawan boleh percaya ke ? tapi kalau mama aku tahu pasal ni memang aku sedih gila . sedih bhaiii <-- tak taff dh . aku hancurkan harapan mama and babah hantar study tapi kat sini aku buat hal . kalau korang ? *sigh*

bila dalam masalah ni . aku tahu . member member aku mesti taknak masuk campur .takut . takpa lagipun ni masalah aku dengan dia . aku tak kisah . berani kerana benar .  
tipu la kalau aku takde rase gentar kan .  mungkin dia sengaja ugut aku . ergh bencinya - . -


20 comments:

  1. annoying person mcm tu dik.. akk pernah mengalaminya.. buat nak kata apa,. tapi sampah dalam bilik tu, akk yg kena buang, menyapu ke, megemas ke, sgt tidak bekerjasama..

    ReplyDelete
  2. perghh bgus wehh . berani kerana benar :)

    ReplyDelete
  3. wah..ittew nak report lah kat cik bolat..kawan ittew slalu buli ittew..mohon tarik rambur beliau..hikss JK

    jaga diri k cik bolat :)

    ReplyDelete
  4. kita pun dh jumpa jgk org yg camtu. nk cerita pasal sakit hati xkan abis punya la. mohon bersabar ye. pasti akan dibalas jgan risau

    ReplyDelete
  5. gaduh yer?
    kalo ade yang batu api mesti semakin menarik pergaduhan tersebut., tahap makan popcorn sambil menonton wayang., kahkahkah..

    ReplyDelete
  6. isy.. sian nye adik akak nie, huhu~.. T_T meh akak nk buli bdk tue blk... rs nye die kne ade org yg lbh tua or senior yg sound die.. meh nk sound.. XD

    Amy sabo je la eh dear..

    ReplyDelete
  7. menyampah kot org mcm tu.sbr yea.berani kerani benar.kita tak salah.Allah pasti tolong kita :)

    ReplyDelete
  8. perghhh.. mang barani sungguh ni.. biasalah tuh.. kudis selalu ada dimana2.. tgah bayangkan adegan tu

    ReplyDelete
  9. Org mcm tue memang ramai dlm planet of the apes ni, sebab tu Allah jadikan syurga dan neraka. Jika semua org baik2 dlm dunia kesian kat neraka sunyi sepi tanpa org....

    ReplyDelete
  10. agak stress la kalo dapat kawan housemate cmtu

    sabar byk2 naa

    ReplyDelete
  11. Woa~ dasat jugak ko nie boolatt. Tapi kalau aku kat tempat kau pun mungkin aku akan jadi macam tu. Bukan setakat rambut, malah bra nya juga aku akan tarik dengan rakusss!!

    ReplyDelete
  12. http://shafw4n.blogspot.com/2012/10/pertukaran-web-atau-blog-untuk-kenaikan.html

    ReplyDelete
  13. yang penting awk ok... jaga diri sendirik...

    ReplyDelete
  14. serik da dok ngan housemate, ada yg gaduh baling2 pinggan sb malas nak basuh pinggan.. baik dok ngan soulmate..huahuahahhua

    ReplyDelete
  15. cayalah cik bolat gusti!
    nasib baik spnjg aku blajo, xde pon dpt roomate camtuh. eei simpangg~

    huhu...lempang kan aje minah tu..wakakaka

    ReplyDelete
  16. budak jenis mcm tu ada jek kat mana-mana cek bolat....

    ape pun, bersabarlah...... pasti ada hikmah disebaliknya....sapa tau 10 taun akan datang, dia akan jadi sahabat cek bolat..

    ReplyDelete
  17. kalo kak tak reti nak sound..bukan la jenis lembut hati sangat...sebab kalo kak marah sndiri jugak yg menangis...

    ignore jerr la manusia macam tu...sakit hati tu memang la kan...

    ReplyDelete
  18. owh. same dengan my roomate. aiiyaaa ! sebijik sangat perangai tue. lagi2 yang tang cium baju, pakai balik. eeuuwww !

    ReplyDelete

Sila komen ! Jangan malu malu tucenn :D