Tiup batang keluar belon . eh ?


Kadang kadang aku rasa aku okay . tapi kadang kadang aku rasa tak . hewhew .
adakah ini cinta ? hahahahemmm ini jilaka .

mase tu aku dekat kedai pak ajis jambul dua juntai . tengah menghirup kopi janda anak beliau . anak beliau yang janda bukan pak ajis . pak ajis tu harapkan belalai je . hawhawhaw . sungguh lucah disitu -.-

aku terpandang satu budak . eh budak ? bukan seorang ke ? jadah hantam sajala . tengah main tiup sumting . macam batang tapi hujung dia lekit lekit pastu bila tiup dengan terann sikit mula timbul . kehkeh agak kebiruan disitu . kira bahasa mudahnya tiup batang keluar belon sebutir . eh ?

apa lagi kalau bukan menda ni .


Tipula kalau tak pernah main . 

mula mula picit mende pink dkat batang straw tu . pastu gentel gentel kasi tutup lubang tu untuk menghasilkan belon yang cantik dan besar . dan tiup sekuat mungkin . fuhhhhhhhhhhh

Nota - minta -kaki : alah macam tak biasa entry bolat muda muda dulu . agak jilaka sikit bahasa kan .herher
eh kejap, asal agak kebiruan entry ni ? ahh korang mesti pikir bukan bukan . buka sikit minda tu .nak ngutuk bolat letteww . 

32 comments:

  1. hahahaha.. welcome back bolat :)

    ReplyDelete
  2. lama dah tak main..skg ade jual lagi ke bende tuh ? huhu

    ReplyDelete
  3. ahahahaha ! bende nie ! belon gam. tapi bau gam die sedap kan boleh kasi khayal. muehehehe ~~

    ReplyDelete
  4. pernah pernah!!
    bila dah bulatkan tu,
    kita kena kulum sikit 'gam'
    tu bagu bulat yang sekata kan :D

    perasa 'gam' tu somehow addictive :D

    ReplyDelete
  5. muka yg xberapa nk tembam komen hehe....kdg2 best jdi budak2 balik..hehehe

    ReplyDelete
  6. dulu2 sllu main batang nih..ehh..

    batang pink tu la...haha...lepas buat belon,,tampat kat muka org..haha..

    ReplyDelete
  7. pernah main !!! tp x best sebb belon dia suka pecah-pecah.. pastu nak kena tampung bali kahkah.. last2 tempek kat muka sendirik.. =p

    ReplyDelete
  8. gua dulu ketagih kemam natang lekit tu, apa cer?

    sekrg gua takot sistem peranakan gua terjejas akibat dari tobiat itu, sobs

    ReplyDelete
  9. pernah2.. suka men...
    tah ad lg ke x sekrang ni...
    x pernah nmpk semenjak dua menjak ni..

    ReplyDelete
  10. haha nostalgia ni haha zaman kanak2 riang dulu skrg pun main lagi haha

    ReplyDelete
  11. dulu mesti beli main belon ni..skerg ad jual lgi ta?

    ReplyDelete
  12. errr...tak minat laa main mende ni Bolat ..haish ..dulu yelaa.. kepala budak kecik, main jongkiang jongket sambil main mende alah ni ..haha

    ReplyDelete
  13. ni la permainan paling menyampah kecik2 dulu..tiup2 tak jadi belon...ayaq liuq ja bersembur...haha

    ReplyDelete
  14. Haip!
    Notty yeee...
    Agak kebiruan CekbOLat-bOlat ni. Heeee.

    Jom main sesama!

    ReplyDelete
  15. wahhh fevret belon ni hehehe CUTE!!!!!!! ade lagi ke jual??

    ReplyDelete
  16. ada lg ei benda tuh.. igt dah masuk muzium.. huuu~~

    ReplyDelete
  17. Tajuk kebiru-biruan, isi entri ada sikit biru2, tapi belon yg dihasilkan warnanya mcm pelangi kan???

    ReplyDelete
  18. rindu lah tiup belon ni..lama xtgk benda tu

    ReplyDelete
  19. lama dah tak main bnda nie . dulu time kcik2 rajin main . hehe

    ReplyDelete
  20. hahaha nakalnya cekbolat2 nih ... umi pernah jugak main ni ..seronok..lama da tak main huhu

    umi datang nak ucapkan selamat hari raya aidiladha buat dear seisi keluarga ..amin2

    ReplyDelete
  21. haa, sy po penah maen jgk..taem kecik2 ritu, kemaen lg habiskan duet belanja sekolah buat beli belon tu..bukan kenyang pon..membazir aje..hik3,

    ReplyDelete
  22. tajuk entry ka.. hahaha.. tp serius dulu memg menjadi satu kegilaan

    ReplyDelete
  23. hahaha... terfikir lain pulak td hehe

    ReplyDelete
  24. hahaha... pernah maen. x sangka ada jual lg menatang nih.

    ReplyDelete
  25. masih wujud lagi ke belon ini? kalau ad lagi tak sabar nak beli dan gumpal2 tonyeh dekat dahi adik . haha

    ReplyDelete
  26. :D kita pernah main!!! sedap bau dia kutt

    ReplyDelete
  27. dulu masa kecik2 bnde alah ni legend kot. hehehe

    ReplyDelete
  28. permainan time kcik2 duluu...rinduuuu...hehe

    ReplyDelete

Sila komen ! Jangan malu malu tucenn :D