Dia Sahabat :)



Di awal puasa sakit tekak pakej dgn selsema.. sakit itukan cubitan sayang dari Allah,tapi sakit hati dengan kawan yang tikam dari belakang kita ? cubitan apakah ?

"Ya Allah ya tuhanku,kurniakanlah aku sahabat yang sentiasa ada dgnku dikala susah dan senang,dan mampu membawaku ke syurgaMu ya Allah "

Alhamdulillah,pulih sudah..sama-sama demam,sama-sama ke klinik,sama-sama merindui ibu dan ayah masing-masing ,sama-sama mengalirkan air mata mengenangi nasib hidup diperantauan dan berjuang untuk belajar demi keluarga tersayang.. bersama Ct Soleha..

Aku mesti kuat,tunjuk pada leha yang aku kuat.. senyum walaupun bdan aku skejap panas skejap sjuk,aku kne jaga leha.. kitorang tak ada sesiapa disni, hanya ada kitorang brdua shja suap sesama sendiri ktika dua-dua terlantar,aku jaga leha,leha jaga aku..  mana kawan yg lain ? mereka hnya kawan ketika SENANG dan KETAWA shja :)

|:) semoga ikatan persahabatan ini kekal ke syurga (:|

 nota-minta - kaki : kawan yg baik,kawan yg terima baik dan buruk kawannya itu :)

Cekbolat & Ramadhan 2012


Salamualaikum..
haiii ! sawarih ??? warasss kan ?
hahaha testing berjiwa jawa kojapp..

amcam romadan kau jah ? okayy tak ? sahur gajah ke ? tawarih kau lentik tak?
harharhar XD harap-harap semua okayy yer.. introoo-introo-introo..


haaa amacam ? amacam ? cun dekk ? k tak =..="

Hari ni dh hari kedua ramadhan..sedihnya yang amat jauh dari family.. dulu sahur mama main tarik-tarik kaki kejut,pastu pepetang layan Nada Cinta smbil mkan popcorn eh ?.. hurmm sedihh :'( *lap hingus leleh cm yoyo* ape buleh buat ? perantau katakan.. 

Hari first puasa dekat kolej ni boleh tahan la best.. bazar dalam kolej pun hado,yg tak menahannya kemain niat sebelum kluar pintu rumah aku bajet Rm6 ja bkak posa ni.. tapi nohaii,sohaii.. kene sampai berbelas-belas hengget.. mmg sangap makanan sangt lettew.. yg syoknya tawarihh,meriahnya suasana kolej aku yg kecil molek ni.. solat reramai kat dewan.. tapi bolat tak berkesempatan pergi :'( 

hanya anak mata mengekori langkah kawan-kawan poie tawarih.. *bendera jepun*


nota - minta - kaki : baju raya nak buat liplap-liplap kalah sawan ali yg tersingkir mastercep hri tuh.. harharhar XD

# header merapu copyright by cekbolat.. hahaha XD

Cekbolat dan Telefon


 

Mase tecik tecik dulu la..cikgu bahasa Melayu soh buat karangan pasal "telepon" teringat pula babah tlong buatkan karangan tuh..babah siap tulis jenama henpon sekali "nokia 3310" . Alaaah mase tu kan blackberry mane ade lagi.duluuuu..duluuuuu la..

Dari semalam bolat kasi bukak dashboard penuh dengan entry pasal kementerian dah kasi bebudak bawak tepon ke sekolah.. aiyoooyoyo maciii *tepuk dai* tingat lagi kisah seludup telepon ke sekolah,

Dulu la mase form 2,bolat ni nakal sgt..suke bawak bende haram(tefon) tu kat sekolah..penah sekali tu gempar ade spotcek selepas rehat,tapi ! mase tu pagi belum lagi waktu rehat..bolat dengan kawan pergi dekat belakang sekolah nak pegi sembunyi telefon yg diseludup secara haram tu, mase tengah nak sorokkan, puuppp ! jatuh dlam longkang..
aiyoyo maciii,dan telefon tu telefon cikbolat ! >,,< 
agak  sebulan jugak la tak de telepongg.. 

Budak-budak makin cerdik..macam-macam caralah nak sorokkan telefon tu,dalam kasut lah,dalam sanggul lah,dalam bra la<--- perkara biasa la kan,dalam spender pun hadoo.. bile spotcek mmg kene cek semua.. saat paling jadah la mase spotcek la.. =..="

dari form 1 sampai form 4, mestiiiii bawak tepon ke sekolah,dan setiap tahun tu jgak la akan SEKALi dirampas,dan bayarannya rm30 dan tepon tersebut mesti dijamin oleh ibubapa <--- mmg kene sekeh byk2 la ngn mama n babah.

Mase form 5 pula,bolat kan stayback kat sekolah sampai petang.. susah sikit la kalau tak bawak telefon.. pun bawak secara seludup dan tahun akhir ni la paling tak pernah terkantoi sebab bolat masukkan tepon dekat dalam payung.Payung pula dalam beg,pengawas tak cek pula dekat payung mmg naseb la.

Pengalaman sekolah perempuan.. sekolah korang taktahu la,mybe ade yg lagi dasyat la kot..? Apepun, susah nak jumpa budak sekolah yg menggunakan telifon dgn sebaiknya kan ? mesti berlaku kes2 kecurian,bluetooth mende2 yg bukan2.. kebaikannya sikit,tapi keburukan ? eh apasal manyak tanda soal nih? eh ade lagii.. heheh


lampu kaler biru la yg epicnya :)

#masih ade lagi ke tepon 3310 ? teringat dulu bercinta pkai tepon tu.. HAHA~

Cekbolat ! Ambil masa..


Dalam kehidupan kita perlu bijak membahagi masa. Itulah kata kata yg sering kita dengar sejak azali/kecil/dulu <--- kata penguat! eh ? lagi.. tapi kelam kabut jgk akhirnya..puihhhh

 Ya.. bijak ambil masa..
macam aku.. selalu curi masa main game..selalu curi masa ke tandas ,lipat kain,sidai kain..
tetambah pelajar rajin macam bolat ni,basuh mesin punnnn curi masa.. eh ? abaikan..

Jadah merepek mereban kan.. dah lame tak menulis rase macam bangang je ngadap dashboard blogger ni..dulu pejam mata sebelah dah boleh menaip senget-senget sekalipun.. sekarang ? ade je yg aku tulis pastu simpan dalam draf.. yeahh what de hell la kan.. ?? waddefu ?


benornye den tgh curi masa nak update jgak..tgh masak meggi nih,hohoho..sebelum mengakhiri update-tan ni bolat sertakan gambor ABM( Alat Bantuan Mengajar ) yg telah bolat perah mengotak pakai barangan terbuang,hasilnya ?
  
....




 Buang duit.. kwangkwangkwang..pakai ape mende tah cupboard bersalju tuh? then print.. nasib baik den tak kene halau..
muahahhahaha... nnt den upload gmbor ABM member2 den yo..
sungguh kreatip :) 

Bye :) 

Tak PUAS la !

HAi !
Dua tiga hari ni..
sejak bermenjak bolat blik kampung..
bolat mimpi basah eh ! eh ! mimpi yg pelik2..
bolat rase sedap pun ade,rase mcm pahit pun ade..
HAHAHA.. mimpi MAKANAN ! *jengjengjeng ( soundtrack ) *

As you know .. ececehh
cekbolat suke makan..
tapi takde la smpai masuk mimpi..
bolat bangun dari tidur pisat pisat mata..
mulut ? meleleh air liur.. eeeee loklaq

 
 agagagaga.. MAKAN...

kalau dulu single bolat tak kisah bab makan ni..
dah berpunya pun masih makan.. aik?
orang lain yg kurus kedekiang pun dok rasa diri depa gemuk..
bolat rilek ja? jalan terkedek-kedek mcm ayam katik..
hampa tau dak bolat terasa.. ? HAHA~


makan makan jugak.. tapi INGAT ! *gaya jarjit* 
jaga kesihatan ye :)
muahahaha.. ini yg aku tak suke -_-"

 
Cikgu BOLAT :) 

Sebenornya..cuti seminggu tak PUAS lah !
sebab bolat BAHAGIA di smping makanan-makanan tercinta...
Oh Heavennya..
Balik kolej makan kene catu.. ekekeke
x puas makan,makan kedai sikit..
hukhukhuk.. cian bulat :'(

tapalah..tapalah..
tak lama lagi nak puasa kan ?
pastu rayakan?
raya cikbolat balik kan ?
pastu final kan ?
pastu cuti sem kan ?
boleh makan manyak manyak kan ?

Okayy dah banyak kan.. :)
babai sayang,meh salam cium pipi..
lebiuu.. :)