Logik dan premis .


Kelas falsafah pendidikan .
Topik : cabang cabang falsafah .
8.30malam .


cekbolat : miss ! saya nak cuba bagi contoh ? *sambil angkat tangan dengan gelojoh*

Miss H : ya silakan .

Cekbolat : jika laptop adalah gadjet . gadjet ialah elektronik . maka laptop adalah elektronik .

Miss H : ya betul . blaa . blaa . blaa .

aku dah mula kembang kempis . hahahahemm astagfirullahalazim . tak baik riak .

10minit selepas itu .

Miss H : saya nak kamu semua beri satu contoh . kita mula dari depan .

sok sek sok sek classmate memikir contoh yang mahu diberikan . crush tak habis habis falsafah beliau dengan menggunakan contoh kereta . aku malas nak memikir contoh yang lain .

lalu dengan yakinnya .

cekbolat : jika laptop adalah gadjet . gadjet ialah elektronik . maka laptop ialah elektronik .

Miss H : salah . blaa . blaa blaa .

cekbolat : pftttttt @($% !

menjeling ke arah crush .
dia senyum ke arah saya .
maka saya
kembali tenang . hehe

philos + sophia = mencintai kebijaksanaan (falsafah)

33 comments:

  1. wuah! pndainye wak..tumpang kembang idung kat sni bule hahaha! ape r bolat...kelas falsafah yew..pergh! blaja bebaik bolat, doakan moga ko sntiasa dpermudahkan dan dimurahkan rezeki olehNya~

    ReplyDelete
  2. huhu bijak sggh cek Bolat nie....nnt suh Mis blanja la yer :)

    ReplyDelete
  3. aku pelik .memula miss h kau ckp betul lepas tu dia ckp salah =.= .nyanyuk apa miss h kau =O

    ReplyDelete
  4. bgs r bolat, yakin ! :) hehehe.. susah x belaja falsafah? cm best je nama subjek tu...

    ReplyDelete
  5. aiyaaa,, 2 kali bagi contoh same lk dia,,,

    ReplyDelete
  6. fening kejap.. tp nk gelak jgk... hahaaa
    kim salam kt crush xD

    ReplyDelete
  7. hahahah...cm lawak jer...kadang2 susah nk faham falsafah nie...

    ReplyDelete
  8. haaa..tu la pasal..sekejap betul, lepas tu salah pulak..padahal contoh yg sama..nyanyuk ke apa? hahaha

    nasib baik Miss H, bukan Encik H..grrrr

    ReplyDelete
  9. lecturer dah konfius banyak sgt contoh tuh

    ReplyDelete
  10. kahkahkahkah... yg last yg x tahan tu.. gatal ngko ek...haha..

    tp awat exp mcm sama je..

    ReplyDelete
  11. wakakak crush sbg ubat penenang..

    ReplyDelete
  12. falsafah sangat boring.tengah ambik subject tu sekarang.maybe depend lecturer kot.

    ReplyDelete
  13. nasib ada crush disitu penyejuk hati kan.hahaha

    ReplyDelete
  14. haha.. tkpe keyakinan itu penting :D

    ReplyDelete
  15. adeh..saya dah mula confuse dah ni.. kenapa mula2 jawapan tu betul lepas tu salah???

    ReplyDelete
  16. untung arr crush senyum kat cekbolat hewhew :P

    asal mula betul pastu salah? ni mesti soalan lain2?

    ReplyDelete
  17. nak tengok gambar crush boleh? hahaha. request merapu.. :P

    ReplyDelete
  18. mesti time tu bolat dh malu2 kan crush senyum..hihi

    ReplyDelete
  19. okay.. baru tau sophia bermaksud kebijaksanaan.. nanti nk buh nama anak sophia la.. hehehe

    ReplyDelete
  20. hehe. bagus2! keyakinan tinggi. untung la crush pndg dye :)

    ReplyDelete
  21. Confident itu penting! Baguslah, haha

    ReplyDelete
  22. x paham betul cerita awk ni.. haha

    ReplyDelete
  23. aik, kenapa kali kedua tu leh salah lak.hahahha

    ReplyDelete
  24. pebenda la tu? ca xpaham..haha...

    ReplyDelete

Sila komen ! Jangan malu malu tucenn :D