Lewat.



Semenjak dua tiga menjak ni senang bangun subuh , tapi suka tidur lepas solat subuh dan nikmatnya tidur lepas usai solat subuh sampai susah nak bangun .

nampak tak kemalasan dan kerajinan di perenggan atas .

Hari rabu . English class .

bunyi deringan lagu dota terngiang ngiang ditepi telinga . tengah bermimpi main dota barangkali . tapi siapalah aku sebagai perempuan nak main dota . lalu terjaga dan mengangkat telefon . ohh telefon rupanya . oh sekali lagi .

Munir ( classmate ) : Amy , kenapa kau tak datang lagi ?

dengan suara lembut lagi ayu cekbolat menjawab,nasib munir ni perempuan, kalau lelaki tak ke terangkat ? ahehehem astagfirullahal azim . sambung .

bolat : aku tengah mimpi . awat ?

Munir : kelas miss Sab woii ! sekarang . miss kasi 5minit utk kau .

berderai taik taik mata . sepantas kilat terjun dari katil atas . mencapai ubat gigi dan pencuci muka .
tanpa mandi . demi Miss Sab . takpa . kelas dia sejam je .

Hari rabu .  English class . beberapa minggu kemudian .

classmate Nadia datang rumah . selalu kami pergi berdua ke kelas , memandangkan rumah diaa depan rumah bolat . kali ni dia datang fikir bolat dah siap . tapi sebaliknya . dia kejutkan bolat bangun .

terpisat pisat mata .

hmmm . aku lupa . aku snooze alarm sampai stop . tak sedar masa berlalu .

masa berlalu .

berlalu .

lalu .

kali ni aku sempat mandi . sikat rambut . pin tudung dan sarung kad matrik .

Nota-minta-kaki : nasihat disini . jangan tidur lepas solat subuh . tapi , aku buat jugak . kbai



29 comments:

  1. sejak dah kerja ni, mmg harapan je la kalau nk tdo lps subuh. hehe

    ReplyDelete
  2. mata akak selalu boleh tahan satu jam je lepas solat subuh hoho.. eh da lama xdatg cini kan.. sebab url bolat hilang..:)

    ReplyDelete
  3. kalau dah bekerja, konpem tak tido lepas subuh ;)

    ReplyDelete
  4. Seumur hidup JR belum pernah tidur lepas tunaikan solat Subuh, terlepas solat Subuh memang pernah....

    ReplyDelete
  5. Haha, betul.
    Tau tidur lepas subuh takelok,
    Tapi tapi tetap buat jugak huhu.

    ReplyDelete
  6. org cakap tido selepas subuh rezeki susah nak masuk /:

    ReplyDelete
  7. sebab tu tak elok tidur lepas subuh... hehe tp kdg2 ena buat juga.. XD

    ReplyDelete
  8. kalau dah tido after subuh memang tersangat susah lah nak bangun jawabnyerr..

    ReplyDelete
  9. huhu mmg betoi....time lps solat subuh la yg best dpt smbung tdoq...tp mmg xelok sbenaqnya...hihi kak as pun bt jugakkk...kah3x

    ReplyDelete
  10. salam
    Penat sgat ye.ala siannya..

    ReplyDelete
  11. nota minta kaki : tu la tido lg lepas subuh, next time jangan bangun subuh trus... @.@ *nah kaki*

    ReplyDelete
  12. ahahhaa... syok sgt tido... lame2 blh jd legend tito lps subuh xP

    ReplyDelete
  13. kakakakaka makanya,
    bg num biar aku yg kejutkan

    ReplyDelete
  14. awak2... nk sy kejutkan x pg2... kehkehkeh

    ReplyDelete
  15. selalunya selas sembahyang mandi2 pakai baju siap untuk p kelas. pastu TERtido.hehe bagun2 terus pergi kelas :P

    ReplyDelete
  16. bahahaaha ! sama lah kita. tapi tak penah la sampai terponteng kelas :D

    ReplyDelete
  17. tak baik tau tido lepas subuh...

    ReplyDelete
  18. nasib kerja den bukan office hour
    hehehe

    ReplyDelete
  19. lain kali kurangkan masa tidur especially lepas subuh tu ye.hehehe

    ReplyDelete
  20. lepas solat subuh, amalkan jangan tidur , buat la aktiviti macam exercise ke, kemas umah ke. :)

    ReplyDelete
  21. Haahaha.. Bolat2.. Pasti part ehem2 tu ada. Hahahahha

    ReplyDelete
  22. hahahahaha..g klas xmndi...akk pon slalu gk cmtu dlu..mls sgt nk bgn pgi..hehe

    ReplyDelete
  23. selepas subuh tu yg paling best lena...walaupun sekejap...tapi puas.....

    ReplyDelete
  24. aku kalau tidur lepas subuh, kul 8..30 baru bangun..itu kalau x set alarm la..

    mujur kat tempat kerja boleh masuk sesuka hati..

    ReplyDelete
  25. hahaha.. amik kaw.. dah lah kelas yg sama je.. susah kan kelas pepagi ni

    ReplyDelete
  26. Kompem simbah ja perfume atas kepala.. Alarm letak lagu jiwang ke hapa bleh smbung blik lena tu..

    ReplyDelete

Sila komen ! Jangan malu malu tucenn :D