Nama dia UDIN .


Assalamualaikum , Hye Bloggers !

Bila umur mula nak berganjak ke dua puluhan ni . mulalah nak fikir tentang pasangan hidup *selak buku psikologi, hehe* betullah tu . tetambah pulak semalam 20 April 2013 sepupu cikbolat bertunang dan hari tu jugak hari Penamaan Calon . hermmm lalu ku bermadah .

" Nak kahwin , tapi calonnya tak ade . Penamaan calon pagi ni takde pula yang datang nak daftar . Kesian kerusi pelamin yang dipertandingkan kosong begitu sahaja . "

Bila sepupu (perempuan) bertunang . riuhlah rumah tok. kami sepupu yang menunggu giliran inilah jadinya :)


Lelaki berhitam manis sebelah cikbolat ni Udin , sepupu lelaki yang paling rapat dengan cikbolat . beza umur kami setahun je . Udin ni lahir bulan Ogosh ! orang bulan ogos ni kan pandai melawak . Udin sentiasa menceriakan suasana . tokwan yang garang dan jarang senyum pun ketawa dengan karenah Udin :)

Dari kecik kami memang rapat , dulu kan bolat duduk merantau ,asal balik kampung ja mana ada kawan sangat . jadi berkawanlah dengan si Puding ni . Kalau pi Bukit Kayu Hitam dia suka beli mainan bas/trailer bolat beli mainan 'masak masak' . Rindunya zaman tu ^_^

Amy Maizura Vs Shafiq Izzudin

Dari kecil sampai ke besar Gundam , Initial D , Naruto , kumpul replika bas dan trailer tu la minatnya . sampai hari tu pinjam laptop semata nak tengok menda alah ni semua . Bolat belajar main yoyo ,bayblade *lupa ejaan*, pelekat buku Digimon,Gasing , main bas bas , main tol tol , semua dengan dia , dia yang ajar semua! hahahaha XD

Omo ! saya kelihatan sangat BULATS .
:: bukan bulat tapi gemok . urghhh saya nak kuruihhhh *sambil mengunyah makanan .

Nampak apa kat badan dia ? Hahah Udin baru lepas eksiden . hampir lumpuh 50-50 . see ? kemain hepi dia berposing . doktor cakap semangat dia kuat . Haaa Udin ni suka sangat bercerita dan melawak . Sekarang dia asyik ulang skrip cerita Kak Limah siap mimik suara . tak laghat nak gelak . Udin oh Udin .

Masa Eksiden hari tu . bolat sampai ke wad dia  .

" Mak Lang, ni mangsa eksiden ka mangsa kebakaran ? rentungnya Udin ni

dan dekat atas tepi katil dia ada nama doktor pesakit katil sebelum Udin 'Mr Moganandas' . 

abang Udin (Ijam) cakap 'Takpayah tukar nama tu,memang padan dengan dia.' haha kesian dia kena bahan sebab hitam manis .

takpa Din , Hitam manis tu memikat hati , manakan tidak cik Wawa berkenan kan :)

19 comments:

  1. kerusi pelamin hani pun masih kosong... adehhhh... =.='

    ReplyDelete
  2. Ouh.. Udin... Upin ada tak? Hehe

    ReplyDelete
  3. wow...lepas accident hampir lumpuh tapi masih kuat & ceria macam tu? Oh memang betoi cakap Dr tu, dia kuat semangat...

    Mcm saya sendiri, waktu kecik2 mmg rapat dengan sepupu, tapi bila dah besar agak renggang, duduk pun jauh masing2, so tak selalu bley jumpa...

    ReplyDelete
  4. membolatt sungguh cikbolatt ni,takpe asalkan anda bahgiaa,gitewwww.kem salam kazen.hewhew

    ReplyDelete
  5. Payah2 sangat Bolat pi pinang si-Udin tu, dekat rumah sepupu pula,senang kira...

    ReplyDelete
  6. bapak ahh,makin gemuk kau..apa kau makan?

    ReplyDelete
  7. ok la udin kan ada..hahaha...

    ReplyDelete
  8. haha comelnya ambik gmbar macam tu.. sure he's sporting =)

    ReplyDelete
  9. Bulat2 pun asal sehat, hati senang dan ceria sudah..

    ReplyDelete
  10. fine... habes i ni sape kat hati u...hahahaha

    ReplyDelete
  11. jgn riso bolat..ramai lgi diluar ni tak kawin lgi hihi

    best kn kalo ade kezen yg rpt mcm ni

    ReplyDelete
  12. yatt kazen takde rpat sngt..time kcik je rpat.. da bsar memalu nak rapat..he

    ReplyDelete
  13. seronoknya rapat sampai skrg kan...bagus la cmtu...

    shah dulu dari kecik ada rapat ngn sepupu pompuan..tp start skola menengah jek dua2 dah segan nk berbual sme sbb makin jarang jumpa..

    ReplyDelete
  14. kalu sama bercinta pun pesalah nya..kan dah kenal dari kecik..

    ReplyDelete
  15. best la ada sepupu lelaki yg rapat..buleh buat ajak bertumbuk..kihkih :D

    ReplyDelete

Sila komen ! Jangan malu malu tucenn :D