Baju pengantin


1830 / 11 May 2013 .
Shahab Perdana , Alor Star .

Turun je dari bas , aku masuk ke tempat letak barang . Menarik 2 buah bagasi . Al maklumlah cuti sem balik sendiri . Babah tunggu dekat kereta bonet terbuka . Ku salam ku cium pipi babah . Sihat alhamdulillah :)

Sampai je rumah letak beg , terus ke rumah nenek tengok nenek nazak teruk . Tangan meracau racau,pipi cengkung sangat berbeza dengan 2 minggu lepas sebelum bolat balik ke nismilan cuti studyweek mase tu . Masa ambil exam hari tu sebenarnya nenek koma masuk hospital dekat seminggu , sedar je koma nenek dah tak kenal semorang . Mama tak bagitahu apa apa pun sebab takut emosi bolat terganggu masa periksa akhir. Orang datang menziarah tak henti henti . Penat :'(

Dalam pukul 11 malam baru dapat balik rumah , jumpa katil dan bantal . Mandi mandi rehatkan badan keluarkan barang barang keperluan sikit sikit . Sambil Bbm terus terlelap di katil dan TERJAGA .
Bolat buka pintu almari , ingat nak kemas baju baju dalam beg masukkan ke dalam almari , bolat nampak ternampak satu baju cantik sangat !

'ni baju pengantin lah !'

terus buka pintu laju laju panggil mama , mama cakap tu baju pengantin bolat . mama dah rancang nak kahwinkan bolat masa cuti semester dalam diam . Oih siapa calonnya ? terpinga pingott bolat disitu .

'Cubalah pakai , mama tempahkan khas untuk Amy'

Cantiknyaaa baju pengantin tu . Dress giteww . Walaupun agak kegemukkan tapi baju tu sesuai ngat ngat ! hewhew shukenyee shukenyee ~,~'

'Maaa , kenapa mama nak kahwinkan Amy secepat ni ? Siapa dia ? ' agak skema ye ayat aku disiteww .

*pintu diketuk kuat kuat tiba tiba .

"Amyyyyyyyyyy , bangun subuh !" jerit mama . LOL ! mama mmg suka ketuk pintu kuat mcm gempa bumi _ _'

mimpi rupanya , penat sangat . tidur pun rasa macam terjaga . Tu la berangan sangat nak kahwin muda ala ala Dena Bahrin giteww . Kahwin dulu baru kenal kenal dengan hincik suami . oh soweettnyaa 

13 comments:

  1. bikin suspens jer cekbolat ni ! aishhhhhh. Hahaha

    ReplyDelete
  2. assalam, ini dah kes wajib kawin dah ni. haha.

    ReplyDelete
  3. aduhh!! hampir percaya.. dem2 hahahah

    ReplyDelete
  4. hahahahaha.. memang nak kena tampar laju2 bolat ni. bikin suspen je kan.hahaha

    ReplyDelete
  5. hahaha, lawak-3 .
    Ingatkan betul laa tadi ..
    macam best pulak kan kawen awal kan?
    nak kawen jugak laa.. Gatai ! Hehehe

    ReplyDelete
  6. Mengikut pakar psikologi mimpi hadir berdasarkan fikiran bawah sedar pelakunya. Maknanya Cik Bolat selalu berangan nak pakai baju pengantin kot...

    ReplyDelete
  7. kahkahakha. aku syak kau ni petanda nak kwen cpt ni.g laaa pinang skendel kau tuh.mihmih

    ReplyDelete
  8. hahahaha saspen je...wehh lama xdengaq shahab perdana habaq hang!!! windu!!

    ReplyDelete
  9. kemain dia mimpi... waa mati2 igat betol2... hempuk jgk bdk ni kang... hahaha xD

    ReplyDelete
  10. Tah macam mana masa pertengahan cerita boleh agak ni hanyalah mimpi. Hahaha..

    ReplyDelete
  11. mimpi tak menahan woi! hahaha..

    ReplyDelete

Sila komen ! Jangan malu malu tucenn :D