tok is nenek , nenek is tok .


Entah pasaipa malam tu tak jadi tidoq rumah maktok , masa tu dalam pkul 12 dah cium pipi tok dan lap air mata tok . Balik terus on the phone lepas tu tidoq <-- baguih punya cucu .

Punyalah nyenyak tak sedaq dah pkul 9 lbih , semua trbabas . Babah ketuk pintu bilik habaq kata maktok dah takdak , masa tu terpisat pisat bangun tidur dengan seluar katun katun rambut serabai gila . termanggu sat taktahu nak nangis ke apa . rasa tergamam .

menyesalnya aku !

time tu la mcam mcam rasa "awat aku tak tidoq rumah tok smalam , awat aku x peluk tok smlam , awat awat awat"

Sungguh ramai yang melawat tok pagi tu , sebelum tok menghembuskan nafas trakhir pun orang dah mai ziarah , aku cucu dia dok mengangkang tidoq tak sedaq apa dah .

Mandi mandi , iron baju kurung terus pi tengok tok , buka buka ja kain yang tutup muka maktok tu terus meleleh air mata laju kalah F1 woi . Bila depan mata baru rasa sedih , teresak esak la ku disitu . Sempat plak tu update twitter . haprak betei -,-

Dari pagi sampai petang tak makan , masa pi kubur tu masa tengah baca talkin . Badan dah mula lemah , badan pun nak terhuyung hayang , nasiblah bespren ai ado , kalau ai rebah kat situ malu la ai depan crush . hiks . So bespren ai terus bawa ke masjid brdekatan , x sempat nak siram :'(

Tahlil buat 3 malam sahaja , malam tahlil terakhir sebak sat , sunyi la rumah maktok lepas ni . Kesian kat tokwan dengan abang dok berdua . Abang cakap masa  arwah tok ada kalau balik kerja mesti pi mengomol maktok , dok urut urut ka apa ka . Ni maktok dah takda kadang kadang tersilap masuk bilik ingat maktok ada . hmm

Oh ya maktok bolat ni dulu guru mengaji , mninggal pun hari guru . mmg ramai la bekas anak murid dia dtg.

Sampai sekarang kat hidung ni masih terbau badan maktok . rindu :'(

Al Fatihah .

24 comments:

  1. Al Fatihah buat maktok cek bolat :')

    ReplyDelete
  2. setiap yg bnyawa pasti mati, sabar, :) kuat kan semangat. Inalillah

    ReplyDelete
  3. takziah bolat. al-fatihah.

    ReplyDelete
  4. al fatihah. kalau rindu, banyak kan sedekah al fatihah utk arwah. :)

    zera kembali selepas dua bulan sepi! wiwiwiwiwi! rindu kawan2 blogger! :)

    ReplyDelete
  5. Alfatihah, semoga rohnya ditempatkan di kalangan mereka yg beriman.

    Nota: Sayangilah mereka yg masih ada sebelum dia tiada....

    ReplyDelete
  6. takziah kepada kuarga bolat n perbanyakkn sedekah al-fatihah kepada arwah agar rohnya sentiasa dicucuri rahmat n ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman...bolat kena kuat ya~

    ReplyDelete
  7. al-fatihah buat arwah maktok dekbolat.

    ReplyDelete
  8. al fatihah buat maktok.
    bila rindu, sedekah apa patut

    ReplyDelete
  9. alfatihah.. rajin rajin sedekahkan alfatihah kat arwah.

    ReplyDelete
  10. selalu2 lah sedekah alfatihah

    ReplyDelete
  11. ya Allah, baru tau pasal ni...

    Kesian Cik Bolat,hu3,saya ada nenek sebelah mak sorg je lagi,yg lain semua takada dah...sdey kan? hu3...

    Takapa,banyak2 sabaq Cik Bolat... Jangan dok salah2kan diri sendiri awat tak pi tidoq rumah dia malamtu, semua tu Allah dah susun,yakinlah yg semua yg ditentukan utk kita tu adalah yg t'baik...ok? hu3...

    ReplyDelete
  12. moga arwah di tempatkn dalam golongan org2 beriman.. sabar ye bolat

    ReplyDelete
  13. mesti manja dengan maktok die ni.. :)

    ReplyDelete
  14. salam takziah ye cikbolat..
    ca pon terkilan masa arwah nenek meninggal dulu..arwah koma,tp org kata org koma leh dgr pe kia ckp..tp ca terpaku je kat tepi katil spital..x leh ckp pape pon..esoknya arwah xde time ca alek umh maklong nk tido n mandi jap.. :'(

    ReplyDelete
  15. cikbolat anda di Tag

    http://hatinufid.blogspot.com/2013/05/giveaway-sweetygorjes-blog-page.html

    ReplyDelete
  16. Takziah dan alfatihah buat maktok cik bolat.

    ReplyDelete
  17. so sad inalillah
    byk2 besabaq
    http://long-cham.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. bolat... :'(

    takziah.

    alfatihah..

    ReplyDelete
  19. Semoga arwah berada golongan orang yang beriman.. sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah. :D

    ReplyDelete

Sila komen ! Jangan malu malu tucenn :D