Sambut Orang Baru .




Pagi Sabtu . 15 Jun 2013 .

"Apa abah rasa masa abang Fendy nak akad nikah ?" tanya bolat pada abah yang tengah duduk di meja batu depan rumah maktok .

" Biasa ja . Alhamdulillah " jawab abah bersahaja .

"Biasaaa je bah ? lain lain rasa ? " bolat tak puas hati . nak jugak jawapan lain !

"Lainlah kalau anak perempuan abah . rasa tak senang duduk, sayang abah ke anak anak perempuan abah lain masa akad nikah dari anak anak lelaki abah tapi semua abah sayang" abah dengan penuh perasaan sambil merenung ke arah jalan yang penuh dengan kereta .

Ooooo . Kalau anak perempuan lain la eh ? Ogos ni pulak akak bolat yang ketiga pulok nak kahwin . Abang Ngah bila nak kahwin buat kali kedua pulak ? Menduda dah lama kan ? Lepas tu Cekbolat lepas tu Adik bongsu hahah . Ish Ish . Ntah ntah bolat hujung tahun ? Haaa mana tahuu .  Jodoh kan rahsia Allah . hikhik .

Yaaa ini Pengantinnya , Abang sulung ai Ranol Effendy dan Nor Ashikin

Abang , Kak Shikin dan Boboy (anak kak ipar)

Sekarang gua jadik 'Mak Cik Amy' segera . Bahahaha okay takpe . Siap kau budak aku kerjakan . Makcik Tiri ? hah peduli hape . Bolat bukan baik sangat dengan abang sulung siap la kau budak . *muka bengis* 

wakakaka ;D

Dalam 5 orang adik beradik , bolat lah paling gemuk yang lain semua kurus kurus . lepas tu pakat bahan bolat . saya mencik semuaaaaa wuuuu !!! *tarik muncung pat belas inci setengah*

Nota-Minta-Kaki : cuti semester nak habis lagi seminggu . hmm bye bye Aloq Setaq :'(


22 comments:

  1. Tahniah buat abang bolat dengan kakak bolat pada bulan Ogos ni and buat bolat jugak mungkin pada hujung tahun ni. kikikikikkikiki :P

    ReplyDelete
  2. wah.. x baca pun entri nie. nnanti la baca balik. nak komen je dulu. nak g makan jap nie kbye hahahak.

    ReplyDelete
  3. tahniah akan kehadiran ahli keluarga baru. hehehe

    ReplyDelete
  4. tak jemput aku pun :'( sedihnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..........

    ReplyDelete
  5. kefeningan jgk mule2 nk phm... ahhaha
    tp yg pickup nye cikbolat taon ni dh nk nikah... aamiiin... ekekee xP

    ReplyDelete
  6. bolat kalo kawin hujung tahun jgn lupa jempot!!

    jgn la jdi mak cik tiri yg aummmm..seram taw

    ReplyDelete
  7. bolat.. jodoh pertemuan di tangan Allah kan? mana tau tiba2 bolat kahwin esok???hehehe

    ReplyDelete
  8. tahniah tuk abg bolat~ abg bolat ni poliske? sal baju tu cam baju2 polis je

    ReplyDelete
  9. nnt budak tu yg buli kau...kau kn suke bdk2..hehe

    ReplyDelete
  10. tahniah pd pantin....

    cun kak ipar awk..heh3..

    dpt anak sedara ekspress...jgn dok bengis sgt la...yg muda disayangi..haha

    ReplyDelete
  11. cek bolat kawin hujung tahun??????

    ngn sape tu?? hehehe...

    tahniah utk pasangan mempelai..

    ReplyDelete
  12. camna ek rasa bila anak perempuan kawin. huhu

    ReplyDelete
  13. dah besar rupanya anak buah cik bolat..ok la tu, da boleh berdikari..hehe pape pon, berseri2 pengantin baru..=)

    ReplyDelete
  14. hai sy dtg dr contest .. jom join! http://yuyukstandalone.blogspot.com/2013/06/contest-mereka-tagline-jelitawanis.html

    ReplyDelete
  15. slamat menyambut org baru ye makcik amy.. ehehehe

    ReplyDelete
  16. wahhh...tahniah untuk abang bolat :)

    ReplyDelete

Sila komen ! Jangan malu malu tucenn :D