Belacan ?


Cuti-cuti semester ni belek-belek Youtube nak belajar buat cupcake , kek , uli doh roti ,uli doh untuk kanak-kanak pun aku cari . almaklumler cikgu . ekekekeke.
Ntah cemana sampai dekat video 'Buku ke Belacan' . Yaa, Aku penghantu Youtube sebenarnya .

 Mengekek-ngekek aku gelak . tengok video budak ni .
Kesian pun ada kat budak tu . tapi sebenarnya aku teringat jugak .

Masa aku balik dok Kedah ni masa tu abah baru pencen dari 22melayu(22RAMD) kat Kuala Lipis .Maka dengan itu yang berlaku pada aku ialah pertukaran sekolah lagi .
Balik aloq Staq pi sekolah pakai skirt tocang dua . Masa tu darjah 2,Orang takmau kawan sebab takpakai tudung . hmmm masaaa tu naif lagi . Sobs sobs . 
Babah suka melawak . Babah buat apa ? 'makan tidoq lah' . Almaklumlah baru pencen , jadi babysitter aku lah masa tu . Kita ni budak budak melawak dengan serius mana nak tau masa tu .

Cikgu : Amy Maizura , ayah kamu kerja apa ?
Aku : Babah kerja 'makan tidoq' cikgu
Cikgu : ??? &*&$#@ 

kehkehkeh . Aku rasa masa buku latihan aku darjah 1 kat Labuan dulu lagi belacan sebab aku tertinggal buku bawah meja , senior tahun 5 kelas pagi bubuh air milo atas buku aku . lagi dajeyyy !

Itu cerita dulu . 
Kini ... 

Hari tu final exam semester . Kusyuk jawab paper buat Rancangan Mengajar . Lecturer ronda tengok Slip Exam .

En.Wea : Amy , ini slip ke belacan ?
Aku : Slip boleh belacan pun boleh . itupun kalau En.Wea dapat bezakan .

Mengekek aku dengan lecturer berdua gelak dalam dewan . 

 yaaa . ini sambal belacan . 

Okay bye ! *lambai lambai tangan* 

7 comments:

  1. Busuk-busuk belacan hari-hari kena telan....

    ReplyDelete
  2. sdp tu..

    p/s; kcg jntn rm 40, betina rm80.. vet kerajaan.. swasta mahal skt

    ReplyDelete
  3. heeelooooo... belacan sangat best okay...saya suka giler sambal belacan... skrg ni siap adabi ada buat sambal belacan segera lagi... mesti ada stok dalam peti sabab malas nak buat...

    ReplyDelete
  4. cik boolat. rindu cik boolaat..

    ooo bakal cikgu rupanya!

    ReplyDelete
  5. ingatkan update pasal apa, rupanya pasal ayah keje makan tido dengan belacan .. haha..

    ReplyDelete
  6. hihi..teringat balik mula-mula tengok video ni..ketawa nana laki bini..


    salam perkenalan dear,jemput ke blog nana :)

    ReplyDelete

Sila komen ! Jangan malu malu tucenn :D